בית הראשונים ביסוד המעלה ששימש בעבר בית ספר, חדר תפילה, מועדון נוער ועוד, נחנך השבוע כמרכז תרבות לנוער ולמבוגרים לשעות הפנאי . צורתו המקורית של בית הראשונים שופצה ושודרגה בכספים שגייס ראש המועצה , אילן אור.

 

במסגרת השדרוג התבצע תכנון מחודש ושיפוץ יסודי של הבית  כולל בניית חדר מוסיקה משוכלל בסיוע שותפות 2000 – מגבית קנדה.  פרויקט השדרוג והשיפוץ התבצע בסיוע  מפעל הפיס ומשרד הבינוי והשיכון . בטקס מרגש שהחל בתקיעת מזוזה על ידי רב המועצה, יעקב רייצס, השתתפו תושבי המועצה ואורח הכבוד אלוף פיקוד צפון היוצא , האלוף אביב כוכבי. את האירוע הנחתה , סמדר לובובסקי ,תושבת המושבה ובחלק האמנותי השתתפו ההרכב של יונתן פטר, להקת המחול של בנות המושבה בניהולה של דנה שוקר, ההרכב של וינסנט- מנהל מרכז המוסיקה בישוב וחבורת הזמר “צלילים בחולה” בניצוחו של אריה ברכה.

 

ראש המועצה , אילן אור, אמר לקהל: ” הערב יושבים בקהל מספר דורות של יהודים בני יסוד המעלה שחלקם צאצאים של יהודים שחיים בגליל מאות שנים וזאת ציונות לשמה . מטרתנו הינה להנציח את ייסודה וראשוניותה של המושבה יסוד המעלה והנחלת מורשת הראשונים לדורות הבאים וחלק מפעילות זאת יבוא ליידי ביטוי באמצעות שחזור ושדרוג המבנים הראשונים והסבתם לפעילות קהילתית . בית הראשונים מהווה אתר שחזור ותשתית פיזית לפעילות קהילתית לגיל המבוגר , נוער וילדים. ”

 

אלוף הפיקוד אביב כוכבי : ” נעניתי  לבקשתו של ראש המועצה אילן אור, לכבד את האירוע ,הערכי שמתקיים הערב במושבה המשמשת  דוגמה ומופת להתיישבות הציונית וההיסטורית בארץ ישראל .” האלוף כוכבי הוסיף : “צה”ל של היום הוא צבא ערכי ,מקצועי ואיכותי מאוד. הצבא נערך לאתגרים המשמעותיים שעומדים לפנינו .”

 

יועץ התקשורת של המועצה המקומית יסוד המעלה , יורם אבן צור מסר כי במהלך הערב ניתן מעמד של כבוד וכהוקרה למספר ותיקי המושבה שלקחו חלק בהקמת המושבה והתנדבו בקהילה  במשך השנים.

 

 

 

 

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn