בפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן בגליל התקיים השבוע, המיזם “בית חולים לדובים”, בחסות קרן מת”ת. מטרת המיזם הינה בעיקר, להפיג פחד וחרדה בקרב ילדים בגילאי 3-6 מטיפול רפואי בכלל ומבית חולים  בפרט. המיזם מתקיים זו השנה השישית, ביוזמת אגודת הסטודנטים לרפואה בגליל ובשיתוף סגל הפקולטה.

 

היענות ילדי צפת והסביבה בעידוד הגננות וההורים גדלה מדי שנה. היום באו יותר  מ-800 ילדים והורים, בשעה היעודה להשתתף בפעילויות הרבות.

 

הסטודנטים לרפואה קיבלו את הפציינטים הלא שגרתיים –  הדובים והבובות של ילדי הגליל – והעניקו להם  טיפול רפואי מסור ומרגש.

 

במתחם הפקולטה לרפואה בצפת שהוסב לבית חולים הוקמו עמדות טיפול רבות ומגוונות: קבלת חולים, חדר מיון, חדרי צילום ורנטגן, מחלקות כירורגיה, אורתופדיה,  עיניים ואף אוזן גרון, חדרי אשפוז וניתוח, ועמדת אמבולנס. במרפאת שיניים קיבלו הילדים הדרכה על בריאות השן, על בדיקת שיניים, ועל צחצוח נכון משיננית ומסטודנטים עם זיקה לתחום.

 

הילדים חוו את התהליך המלא של טיפול רפואי, כשהם מלווים את הדובים והבובות שלהם.  הסטודנטים, כ”רופאים מטפלים” ליוו את הילדים לאורך התהליך וענו על שאלותיהם. ב”בית המרקחת” קיבלו הילדים “תרופות” בריאות וטעימות והפתעות נוספות. ליצנים רפואיים הסתובבו, הנעימו את האווירה והרגיעו את הילדים. שירי ילדים התנגנו ברקע ותפאורה צבעונית תרמה לאווירה החגיגית.

 

לראשונה השנה נוספו עמדות הדרכת בריאות בנושאי תזונה נבונה, סוכרת ובעיות גב ועמדה נוספת שנקראה  “בשביל המשפחה -מרכז להעצמה הורית”  שבה ניתנו טיפים להורות בריאה.

 

ענבל אנגלר, תושבת כפר סבא, באה במיוחד  עם בנותיה ל”בית חולים לדובים”: “זהו מיזם נפלא אשר מסייע רבות להתמודדות עם טיפולים רפואיים. כהורה לילדה אשר עוברת עשרות ניתוחים, אני מברכת על היוזמה.  זאת פעם ראשונה שהילדה מלווה לניתוח(את הדובי) ולא מלווים אותה.  הילדה הגדולה שלי הביאה את הדובי שלה והשליכה את הבעיה הרפואית שלה על הדובי”.

 

פרדי זינגר, יו”ר קרן מת”ת:” זהו בית חולים הכי שמח בארץ. ישנה אווירה של שמחה אמיתית של ילדים, בשילוב צוות סטודנטים, המדברים עם הילדים בגובה העיניים. כיף לחזות בשמחה אמיתית בין כותלי בית חולים”.

 

שיר גואז, רכזת בית חולים לדובים סיכמה את היום: “בית חולים לדובים הוא מיזם שהוקם למען ילדי צפת והסביבה במטרה ליצור חווית רופא-מטופל יותר חיובית ונעימה ולהפיג חששות ופחדים שנוצרו מניסיון העבר. בתור סטודנטית אשר השתתפה במיזם בשנה הקודמת כמנהלת מחלקת רנטגן והשנה כרכזת, אני יכולה להגיד בוודאות כי הילדים הם לא המתוגמלים היחידים כאן וגם הסטודנטים יוצאים עם חוויה בלתי נשכחת של מפגש עם אוכלוסייה מיוחדת במינה.”

 

תמונות: דרור מילר

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn