בית משפט השלום מחק את כתב הקובלנה הפלילית, אותו הגיש חבר מועצת העיר עו”ד אביחי שטרן כנגד
המשנה לראש העיר אלי זפרני. בהמלצת השופטת רות שפרלינג כהן, משך שטרן את הקובלנה. זפרני חזר בו מהדברים ומחק את הפוסט מדף הפייסבוק.

 

מערכת היחסים הקשה השוררת בין חברי מועצת העיר משני צדי המתרס, הגיעה לפני כחצי שנה לשיא חדש עת הגיש חבר המועצה עורך הדין אביחי שטרן קובלנה פלילית כנגד חברו למועצת העיר והמשנה לראש העיר אלי זפרני.  קובלנה פלילית, גם אם היא מוגשת באופן פרטי, היא אישום פלילי שבו המאשים הוא אדם פרטי, בניגוד לאישום פלילי רגיל, בו המאשימה היא המדינה. מטרת הקובלנה היא להעמיד את הנאשם לדין, ולהביא להענשתו על פי הדין הפלילי, וזאת בניגוד לתביעה אזרחית – שמטרתה להעניק סעד אזרחי לתובע. בכתב התגובה לקובלנה זו,  נטען על ידי בא כוחו של זפרני, עו”ד מאיר זנטי, כי חבר המועצה שטרן, שהינו עורך דין במקצועו, בחר להשתמש בהליך זה “מטעמים פופוליסטים לניהול מחלוקות פוליטיות למטרות פרסום אישי וקבלת כותרות בעיתונים”.

 

בארוע המדובר, כתב ביום 3.6.2016 המשנה לראש העיר בדף הפייסבוק בהתייחסו לדו”ח החקירה של ד”ר מיכל מיטרני כנגד מהנדס העיר “… אתה אכזבה אביחי. כולך בלון נפוח. למה אתה לא מפרסם את הדו”ח לציבור? שיחקת אותה מיסטר קלין… אתה במקסימום מיסטר אמוק. אמוק לרדוף אנשים, אמוק להציק, אמוק לנדנד, אמוק לא לתרום כלום אלא רק לחפש מה לא טוב באחרים. ככה אתה לא מתפנה לראות מה לא טוב בך. מעניין אותך רק האיסורים שחלים עלינו כביכול אבל האיסורים שחלים עלייך, כמו קבלת שוחד, עבירות בניה וניהול עסק מהבית אלה לא איסורים.. “טול קורה מבין עינייך” ואל תפריע לאנשים לעבוד ולתרום. אז מי מבולבל אביחי שטרן?…”

 

לטענת עורך הדין שטרן, הדברים שנכתבו יצרו מצג שווא בכוונה תחילה לפגוע בו, כאילו הוא מקבל שוחד, מבצע עבירות בניה ומנהל עסק מהבית, ודברים אלו הינם דברי לשון הרע במטרה להשפילו לפגוע במשרתו ובשמו הטוב.

 

עו”ד שטרן טען כי ביקש מאלי זפרני להוריד את הפוסט המסיט מדף הפייסבוק שלו, וכשזה בחר שלא לעשות כן, הגיש קובלנה פלילית. לטענת עורך הדין מאיר זנטי, כבר למחרת הפרסום שלח אלי הודעה למר שטרן, בה ביקש להבהיר שהוא כלל לא התכוון לפגוע והדברים לא כוונו לשטרן אישית. למרות זאת. בחר עו”ד שטרן להגיש כבר יום לאחר פרסום הפוסט את הקבילה.

 

במסגרת הקובלנה הפלילית טען בא כוחו של זפרני, כי בשל העובדה שזפרני הינו עובד מדינה, על פי החוק על היועץ המשפטי לממשלה להסכים להגשת הקובלנה, ומשזה לא עשה כן ואף הודיע היועץ כי אינו מוכן כלל להצטרף לקובלנה, אין לקובלנה אחיזה חוקית.

 

בדיון שהתקיים בבית המשפט השלום בקריית שמונה בין השניים, הביאה השופטת רות שפרלינג כהן את הצדדים לפשרה, במסגרתה חזר בו עו”ד אביחי שטרן מהקבילה ואלי זפרני הודיע כי ימחק את הפוסט מהפייסבוק, ובכך נסגר התיק בלא כלום.

 

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn