בעקבות ההסכם, שתי החברות צפויות להפוך לשחקניות חשובות ובעלות השפעה בשוק האירופאי

 

בישראל מגדלים זנים שונים של אבוקדו, בהתאם לאקלים ולסוגי הקרקעות באיזורים השונים בארץ. כיום נחשב האבוקדו לפרי הייצוא השני בחשיבותו, לאחר ההדרים. האבוקדו הישראלי זוכה לפופולריות רבה בשווקים באירופה, במיוחד בגרמניה ובצרפת.

 

הסכם חדש שנחתם בין החברה “אבוקדו גל” של החברה לפיתוח הגליל ובין “גליל אקספורט” יגדיל את יבול האבוקדו בגליל ל-24,000 טון, מהלך אשר צפוי לחזק את פעילות הייצוא של חברת “אבוקדו גל” ולהפוך אותה לאינטנסיבית ובעלת השפעה על השווקים ברחבי אירופה.

 

חברת “אבוקדו גל” מייצאת לשווקים האירופאים את רוב גידוליה (70%) הכוללים: אבוקדו, פירות הדר, מנגו, ליצ’י וכדומה. 30% מהגידולים מיועדים לשוק המקומי. האבוקדו של החברה, שנקטף במטעי הגליל העליון, נחשב לאיכותי והביקוש באירופה לפרי זה הינו גדול מאוד.

 

בשנה שעברה גידול האבוקדו הסתכם בכ-15,000 טון. השנה, בעקבות שיתוף הפעולה של החברה עם גליל אקספורט, צפויה עלייה דרמטית בגידולים, ועל פי ההערכות בחברת “אבוקדו גל”, יקטפו השנה כ-24,000 טון אבוקדו, 60% יותר מהשנה אשתקד. בחברת “אבוקדו גל” ובחברה לפיתוח הגליל נערכים לגידול המשמעותי ומעריכים: “מהמצב החדש ירוויחו כל הצדדים, ‘אבוקדו גל’ מהשפעה ומעורבות משמעותית בשיווק לחו”ל והחקלאים המגדלים אבוקדו יזכו לתמורה מרבית מהשוק בחו”ל”.

 

אמיר בכר, מנכ”ל ‘אבוקדו גל’ של החברה לפיתוח הגליל מציין: “הסיבה הראשונה לחיבור עם ‘גליל אקספורט’ היא העובדה שמדובר בחברה מובילה בשיווק אבוקדו ירוק לאירופה. יש לגליל אקספורט מוניטין מצוין ומדובר בחברה בעלת מבנה אחזקות ו-DNA דומה לשלנו, נשלטת על ידי ארגון קיבוצי (מילואות יחד עם הדרי גליל). אנחנו בטוחים, כי המהלך יתרום לשיתוף הפעולה ולרווחיות האזורית”.

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn