במהלך ביקורו השבוע של ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו, בארמון הנשיאותי בסינגפור, הפתיעו המארחים את הזוג נתניהו כשקראו לסחלב מקומי על שמו של ראש ממשלת ישראל ורעייתו. בשל העובדה, כי האקלים בסינגפור טרופי, חם ולח, מבהיר האגרונום של חברת טוף מרום גולן יוני אוסרוביץ: “לסחלב הגדל בסינגפור סיכוי נמוך לשרוד באקלים הישראלי במידה והוא לא יועתק למצע קרקע שיאפשר את הסתגלות הסחלב לאקלים בישראל”.

 

בחודשים האחרונים השיקו בחברת טוף מרום גולן מצע מיוחד וראשון מסוגו, שפותח במחלקת המו”פ (מחקר ופיתוח) של החברה ומותאם לגידול סחלבים באקלים הישראלי. הפיתוח החדש, מתוצרת כחול לבן, מכונה “בנטל סחלבים” על שם הר בנטל בצפון רמת הגולן, מהאזור בו נחצב הטוף הטבעי היחיד בארץ. הפיתוח מוגדר כמוצלח מאוד וזוכה לביקוש גבוה בקרב חובבי הסחלבים. לאחרונה הפך גידול הסחלבים לטרנד עולמי ובישראל קיימים כבר מספר מועדונים של מגדלי סחלבים. התערובת החדשה כוללת בין היתר קליפות עץ (BARKS) ייחודית, כבול וקוקוס שטוף העובר סדרת טיפולים מיוחדים וסניטציה מוקפדת למניעת מחלות בצמח.

 

אוסרוביץ האמון על צוות המחקר במעבדות טוף מרום גולן מוסיף: “דרושה עדינות והתמדה בגידול סחלבים, צמח הרגיש לשינויי אקלים, קרינת אור ולחות. מצע הגידול שפיתחנו נועד לדמות את צורת הקיום הטבעי של סחלבים, הגדלים על עצים, ששורשיהם נתפסים בגזעים וכאשר יורד גשם סופח הצמח אליו עלים, הפרשות ציפורים ולחות וכך מקבל את המזון והנוזלים, כאשר השורשים מספיקים להתייבש אבל נותרים לחים. עובדות אלו הנחו אותנו במחקר להרכבת מצע גידול הקרוב ביותר למצבו הטבעי של הצמח, מאוורר, שומר על לחות תוך עמידות לאורך זמן. המצע בעל נקבוביות מועטה, במטרה לשמור על סביבת שורשים לחה, אך כזו בה תכולת הרטיבות הממשית נמוכה. תקופת גידול הסחלבים על גבי המצע החדש יכולה להמשך מספר שנים גם בארץ. הרכב חומרי המצע נגזרו מצרכי הסחלבים והתאמתם לאקלים בארץ “.

 

צילום ראש הממשלה ורעייתו – עמוד הפייסבוק ראש הממשלה בנימין נתניהו

צילום סחלב עם המצע החדש – טוף מרום גולן

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn