ביום ראשון הקרוב (19.3.17) ייערך מעגל שירה מקודשת בלב העיר קרית שמונה. עם הרבה אמונה ובלי שום קשר לדת, מארגני המעגל מזמינים את הקהל הרחב לבוא, לשיר, לרקוד ולקחת חלק באירוע אשר נדד מתל אביב לעיר הכי תרבותית בצפון.

 

שירי פריאנט

 

 

ביום ראשון הקרוב יתקיים מעגל שירה מקודשת בקרית שמונה. מאחורי היוזמה עומדת תנועת המעגלים united in Babylon אשר החלה לפעול באביב 2012. התנועה היא פרי חזונו של תרמילאי אשר קיבל השראה מתרבויות וקהילות בארץ ובעולם. החזון הפך למציאות עם קיום מעגל השירה הראשון. מאז האירוע רק הלך וגדל. בחודשים הראשונים התקיים המעגל במקביל במספר ערים בארץ עד שבאוקטובר 2012 נערך באופן מסונכרן עם עוד 12 מדינות בעולם והפך לאירוע אוניברסלי.

 

“זוהי יוזמה ישראלית חובקת עולם אשר איחדה עשרות מדינות סביב הרעיון המשותף של קיום מעגלי שירה מקודשת במקומות מרכזיים בערים”, אומרים המארגנים. אופיר שתיל, בת 28 מכפר בלום, היא אחת מהמארגנים של האירוע בצפון. “המעגל נערך מתוך כוונה ותקווה לאחדות, חיבור, ריפוי ואהבה בין אנשים באמצעות מוזיקה, שכל אחד יכול לקחת בה חלק, גם ללא שום היכרות מוקדמת. מדובר בטקסטים פשוטים- מודרניים או ממקורות עתיקים, בעברית, ערבית, אנגלית, סנסקריט, פורטוגזית ועוד. לא צריך לדעת לשיר ולא צריך לדעת את המילים. רק לפתוח את הלב יחד עם אותם מאות האנשים ששרים ולשיר ביחד – כאחד.”

 

השירה המקודשת ידועה עוד משחר ההיסטוריה האנושית, היא חובקת עולם וחוצה תרבויות, דתות ושפות. זוהי שירה שבטית, המבוצעת בדרך כלל במעגל, בליווי כלי נגינה מקומיים, ובליווי שירתם של כל חברי השבט. לרוב השירים עוסקים בנושאים של האדם לטבע, האדם לסביבתו, האדם לתחושותיו, לאלוהיו ועוד. מדובר באירוע מאוד מעצים ורוחני, ומן הראוי שיתקיים בטבע. אבל אופיר מסבירה שההיפך הוא הנכון: “המעגלים מתקיימים דווקא בערים בשביל להראות שאירוע מסוג זה מתאים לכולם, לאו דווקא להיפים או ל’מחבקי עצים’. רצינו לשבור את הסטיגמה. רצינו להוציא את המעגל מהטבע ולהביא אותו ללב העיר. המטרה היא להנגיש אירוע מסוג זה לאנשים שלא היו מגיעים אליו במקום אחר. בקרית שמונה, כל מי שיעבור ברחוב יוכל להגיע ולהשתתף במעגל. אנחנו מזמינים את הציבור הרחב לבוא לשיר איתנו, לנגן, לרקוד ולשמוח”.

 

אופיר מספרת שבמעגל השירה המקודשת ישירו שירים שנוגעים באמונה והתחזקות, אבל מבהירה שאין להם שום קשר לדת. “שכל אחד ייקח את האמונה שלו לאן שהוא רוצה. אנחנו מפרידים בין דת לאמונה. השירים מדברים על אהבה, על כוח פנימי. הרעיון הוא ליצור ביחד קסם גדול דרך השמחה והקדושה שבשירה המשותפת, לחבור בלב העיר ולשיר שירים שכולם יכולים להצטרף אליהם- שירי לב ונשמה”.

 

המעגל עצמו יונחה על ידי נגנים וזמרים, אך כל מי שמגיע לקחת חלק יקבל שירון מודפס, כך שיוכל לעקוב אחרי המילים ולהצטרף לשירה. המעגל שיתקיים בשבוע הבא יהיה השני בעיר. המעגל הראשון התקיים בכיכר צה”ל ביולי והשתתפו בו כ-150 מתושבי האיזור. ביום ראשון הקרוב יערך מעגל שירה שני, באותו מקום, בתקווה להתבסס כאירוע קבוע שיחול כל מספר שבועות. “אנחנו מבקשים ליצור מרחב בלב העיר שמאפשר חיבור קהילה מקומית, מפגש אנושי אוהב ועשייה מוזיקלית צפונית, ללא אג’נדה, דת, לאום, קבוצה או ארגון. הצטרפו אלינו לאירוע שכולו שירה ואהבה”.

 

 

המעגל יתקיים ביום ראשון 19.3 מהשעה 18:30 עד השעה 23:00 בכיכר צה”ל

 

 

 

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn