כיכר צה”ל הופכת לאט לאט למקום תרבות מרכזי בקרית שמונה. לאחר שהוקם “קפה חברותא” על חורבות מאהל המחאה בעיר, לפני שבועיים נפתח בסמוך אליו “קשיו” – פאב קואופרטיב חדש, שהוקם בשיתוף פעולה עם אגודת הסטודנטים של מכללת תל חי, מרכז צעירים ותוצרת הארץ. רון-אל תשובה, יו”ר אגודת הסטודנטים: “פתיחת הפאב תחזק את מרכז העיר וזה יביא סטודנטים רבים לבלות בקרית שמונה

 

שירי פריאנט 

 

לפני שבועיים הוקם בית הקפה “קשיו”, ממש בסמוך לקפה “חברותא”, כאשר שניהם חולקים את אותה אג’נדה חברתית- קידום חיי הקהילה בגליל. “קשיו”, אשר נושא את המוטו “בית קפה, מסעדה, קהילה”, פועל כאגודה שיתופית ללא מטרות רווח. במקום מגישים אוכל בריא ואיכותי, קפה, בירות ואלכוהול.

 

“קשיו” הוקם על ידי ניצן בלסיאנו ונפתלי וקס, יחד עם אגודת הסטודנטים של תל חי, מרכז צעירים ותוצרת הארץ. רון-אל תשובה, יו”ר אגודת הסטודנטים, בירך על הקמתו של הפאב ואמר למידע 8: “תהליך הקמת הפאב היה ארוך, אך מהנה. יש להודות לניצן ונפתלי היזמים על ההשקעה והנכונות. שיתוף הפעולה בין אגודת הסטודנטים, תוצרת הארץ ומרכז צעירים, הוכיח שוב שאפשר לייצר בעיר פרויקטים מדהימים. הפאב תואם את מטרות האגודה- חיבור בין סטודנטים לקהילה המקומית, ובדגש על קרית שמונה. אני מאמין כי פתיחת הפאב תחזק את מרכז העיר וזה יביא סטודנטים רבים לבלות בקרית שמונה.”

 

לאחר עבודת הכנה של כשנה וחצי, הוקם קשיו על ידי ניצן ונפתלי, שניהם תושבי תל אביב. ניצן הוא מעצב מוצר עם דגש על מוצרים אקולוגים ונפתלי הוא איש היי טק לשעבר, שעוסק היום בעיקר בתרומה לקהילה. “את נפתלי הכרתי בבר-קיימא התל אביבי, שהוא גם פאב קהילתי”, אומר ניצן. “ראינו שהרעיון מספיק טוב בשביל להוציא אותו מגבולות תל אביב. דיברנו עם אגודת הסטודנטים וחיפשנו מקום שבו יש הרבה סטודנטים ללא מקום בילוי מרכזי. כך נוצר הקשר עם מכללת תל חי. עשינו סיבוב בעיר וראינו שיש צורך למקום בילוי שנמצא במקום נגיש, מקום שישמש כבית למפגשים, לפעילות חברתית וכו’. כיכר צה”ל נראתה לנו כמקום מתאים להקים בו את הפאב, הכיכר נראתה נטושה והמטרה הייתה לעורר את מרכז העיר. למשוך קהל רב יותר למקום”.

 

אתם נמצאים ממש סמוך לקפה חברותא, זה גורם לתחרות?

“ממש לא. קפה חברותא טיפה שונה מאיתנו. בשיחות בינינו הבנו שהם מאוד שמחים שהגענו. המטרה היא לעורר את מרכז העיר. בשום פנים אין בינינו תחרות. כל הצדדים מרוויחים כאן, גם אנחנו וגם בעלי עסקים נוספים בכיכר”.

 

ניצן התל אביבי נמצא בקשיו כמה ימים בשבוע. את המקום ינהל זאב כהן ממרגליות, שניהל בעבר את זאפה ירושלים. יועץ הפאב הוא השף ערן נוי, בוגר הקורדון בלו בלונדון, שמכין מנות צמחוניות וטבעוניות משובחות. “לא התפשרנו על כלום. תכנון המקום דרש המון עבודת ייעוץ והכנה בשביל להביא את הפאב לרמה הכי גבוהה שאפשר, גם ברמה העיצובית, גם ברמת האוכל וגם מבחינת התכנים. לא היו שום קיצורי דרך”, מסביר ניצן.

 

בקרוב תופיע להקת “אבטיפוס” המיתולוגית במקום. ניצן אומר כי התוכנית היא שבכל יום יהיה במקום משהו אחר- מופע סטאנד אפ על הבר, הופעה, סדנא, חוגים לבני נוער. כל מה שניתן לעשות כקבוצה. עוד הוא מסביר כי אומנם המקום ימשוך סטודנטים רבים, אך המטרה היא לשלב את קהילת הסטודנטים עם תושבי האיזור, ליצור ביניהם חיבור. מטרה נוספת היא לעורר את התפיסה האקולוגית שהוא דוגל בה. “השתמשנו במקום בנגרות של עצים ממוחזרים, אנו ממחזרים אשפה ונבנה בעתיד גג ירוק. מלבד התפיסה האקולוגית, אנו גם מנסים לעודד את העשייה הגלילית. השתמשנו באנשי מקצוע מהאיזור, היצרנים שלנו גם מכאן. מלבד האג’נדה החברתית, אנו מנסים לתרום לכלכלה המקומית”.

 

המקום עצמו פועל מדי יום מ-12 בצהריים עד אחרון הלקוחות. ניצן אומר שהם כרגע בהרצה ותכף ייכנסו לקצב מהיר יותר. “חשוב לנו להיות מקצועיים. שהמקום יתפקד ברמה הכי גבוהה ואנשים יהנו גם מהאווירה וגם מהאוכל. כבר בחודש הבא יהיו כאן הופעות והרצאות,  וזו רק ההתחלה”.

 

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn