ותיקי הגליל בילו יום יוצא דופן עם סטודנטים מהפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר אילן בגליל – לא בקופת חולים, אלא בבית ותיקי הגליל. שוחחו, תרגלו מדיטציה, שתו קפה ושיתפו אלה את אלה בחוויות זקנה ולימודים.

 

קשר שנרקם לפני 5 שנים בין הפקולטה לרפואה לעמותת ותיקי הגליל יצר השבוע יום למידה תחת הכותרת “מבט צעיר על זקנה”, במסגרתו הגיעו 70 סטודנטים לרפואה ליום מלא במתחם עמותת ותיקי הגליל בתל-חי.

 

לאחר סיור במקום וחשיפה לשירותים והפעילויות, התקיים המפגש בין הסטודנטים הצעירים לגמלאים הצעירים, ותיקי האזור, חלקם שורדי שואה וצוות העמותה. במפגש- “קפה עם הרופא”, סיפרו הוותיקים לצעירים, שיהיו בעוד זמן לא רב רופאים – על איכות חייהם, על בריאותם הפיזית והנפשית, ועל הציפיות שלהם מהרופאים לעתיד.

 

היום נמשך בקבלת מושג של התפתחות בגיל המבוגר, ובמדיטציה משותפת עם הגמלאים הצעירים. “זו הייתה חוויה בינ-אישית ובינ-דורית מלמדת ומעצימה”, מסכמת מירי קקון מנהלת בית ותיקי הגליל.

 
ראש מועצה אזורית הגליל העליון גיורא זלץ שהשתתף במפגש אמר בסיומו “ערך כבוד האדם באשר הוא אדם הוא המוביל אותנו, תמיד. בעבודתנו אנו מנסים ליצור מרחבים חברתיים ופיזיים ולאפשר לוותיקים איכות חיים מקסימלית, שכה ראויה להם”.

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn