תעביר את זה הלאה- שורדי שואה נפגשו עם תלמידי “הר וגיא” והשמיעו את קולם. “חשוב לפגוש שורד שואה פנים מול פנים ולשמוע את הסיפור ממקור ראשון”, אמרה אחת התלמידות.

 

שירי פריאנט

 

במסגרת פרויקט “זכרונות שורדים”, נפגשו 18 תלמידי י”א ממגמת הרדיו של בית הספר “הר וגיא” עם שבעה שורדי שואה מבית ותיקי הגליל.  מדובר בפרויקט שמתקיים זו השנה השישית בבית הספר, בשיתוף פעולה עם רדיו קול הגליל העליון, המתעד את המפגשים.

 

 

המפגש החל במעגל הכרות, “שבירת הקרח” ושיתוף תמונות מזיכרונות ילדות של כל המשתתפים. אחריו התקיימה שיחה פתוחה בה הביעו המשתתפים – השורדים והתלמידים כאחד – את ציפיותיהם מהמפגש האישי, את חששותיהם, ושיתפו ברגשותיהם על חשיבות הפרויקט עבורם. תומר, תלמידה שהיא דור רביעי לשורדי שואה, ציינה כי חשוב לה לפגוש שורד שואה פנים אל פנים ולשמוע את הסיפור ממקור ראשון. רפי, שורד שואה, אמר כי כל עוד יש שורדי שואה בחיים – חשוב להשמיע את קולם ולספר את סיפורם. התלמיד עלי סיפר כי סבתו לא הסכימה לחלוק את סיפורה האישי עם בני המשפחה ובשבילו זאת תהיה הזדמנות לשמוע פנים אל פנים סיפור כזה. צבי, שורד שואה סיפר כי במשך שנים רבות סיפר את סיפורו האישי בבתי ספר, ובשנים האחרונות כשהוא מספר- הוא מתחיל לדמוע. עמיתו יוסף סיפר על תהליך הפוך – פעם היה דומע וכיום יותר אדיש. אחרי ההיכרות, החלו בשיחת הכרות ותחקיר ראשוני, כהכנה למפגש הבא שיערך באולפן הרדיו, שם כל אחד מהשורדים יוקלט בנפרד. עד סוף השנה יערכו התלמידים את ההקלטות לכדי תוכנית של שעה שתשודר ביום השואה הבא, תשע”ח, 2018.

 

גם השנה יקיים רדיו קול הגליל העליון יום שידורים מיוחד לכבוד יום הזיכרון לשואה ולגבורה, עם סיפורי שורדים שערכו התלמידים בשנה שעברה. כל תוכנית תמשך שעה ותשלב את סיפור השורד עם מוזיקה. אתם מוזמנים להאזין ביום א’ בשעות 18:00 ו- 19:00, וביום ב’ בשעה 8:00 ומהשעה 14:00 עד 20:00.

 

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn