מאות של משתתפים לקחו חלק, זו השנה העשרים, בארוע לזכרו של רס”ן אורי אזולאי ז”ל 0 משיחה עם המשפחה עולה כי המשך קיומו של חצי המרתון החשוב עומד בספק, לאור העדר מקורות תקצוב 0 משה אזולאי: “המשפחה קוראת להעמקת הסיוע ומתן חסות נרחב יותר של עיריית קריית שמונה, לטובת קיום המרוץ בשנים הבאות”

 

ביום שישי האחרון נערך מרוץ חצי מרתון קריית-שמונה, לזכרו של רס”ן אורי אזולאי ז”ל. זינוק המרוץ, סיומו, כינוס וטקס הסיום היו בביג קריית שמונה. למרוץ הגיעו קרוב ל-1,400 משתתפים, כ-450 רצו במקצים התחרותיים: חצי מרתון, 10 ק”מ, 3 ק”מ עד גיל 15 וריצת 2 ק”מ במקצה עממי. כל המשתתפים קיבלו חולצה, מדליה ותעודה, גביעים ופרסים לזוכים, והכל באווירה ספורטיבית וטובה.
מודד הזמנים של המרוץ ומפיק מרוצים רבים בארץ דובב מזור, מסר כי זהו אחד המסלולים היפים, המהירים והטובים בארץ.
במקום הראשון בריצת חצי מרתון גברים זכה דן אלתרמנס, בנשים זכתה הלן שגיא מחיפה, במקצה 10 ק”מ זכה מושיק רינגר, ובנשים זכתה קרן עמר ממטולה.
חייו ונפילתו של רס”ן אורי אזולאי ז”ל שזורים אולי יותר מכל בסיפורה הטראגי של קריית שמונה. בן קריית שמונה אשר גדל, התחנך ובגר בה, נופל במשימה על הגנת שלומה וביטחונה. אותו חוט שני הרוקם את חייו טלאים, טלאים – ניתק בדיוק במקום בו החל. בדיוק מעל המקום בו נולד, מרחק פסיעה מבית הוריו, אשר שמעו באותו לילה מר את רעם המסוקים, את זעקת הפצועים ולא ידעו כי בנם בנופלים.
לאחר עשרים שנים של הפקה וארגון בלעדי של המשפחה, בהובלתו של רונן אזולאי, עולים קולות של עייפות החומר מאת המשפחה, ובתוך כך גם קריאות להעמקת העזרה והסיוע מהרשות המקומית – עיריית קריית שמונה. משיחה עם רונן אזולאי ואביו משה, עולה כי בעת הזו המשפחה הייתה שמחה לקבל חסות כזו שתקל על המשפחה בארגון והפקת האירוע החשוב והערכי, לכבוד גיבורה של העיר קריית שמונה. אומנם ישנם תורמים למרוץ, אך בשנים האחרונות גופים גדולים שהעניקו תקצוב וסיוע כלכלי, חדלו מכך.
בערים אחרות, אשר מתקיימים אירועי ספורט להנצחת יקירי עיר שנהרגו בעת מילוי תפקידם, ניתן תקצוב מלא. ובנוסף, הפקת האירוע מתקיימת על ידי עובדי הרשות, כך שהמשפחה השכולה מוזמנת כאורחת כבוד לאירוע.
חבר מועצת העיר יורם מלול התייחס לקיום האירוע: “מזה 20 שנה מקיימת משפחת אזולאי בשת״פ גופים ומתנדבים רבים מרוץ המגביר את המוטיבציה לשירות משמעותי בצה״ל, ומהוה חלק בלתי ניפרד מהעיר קריית שמונה. משיחה שקיימתי עם משפחתו של אורי ז”ל, הבנתי שזהו המרוץ האחרון. אני קורא מכאן לראש העיר ולידידי יורם ממן הממונה על הספורט לסייע למשפחה, לעשות כל מאמץ להמשיך את המסורת החשובה והיפה הזו שהפכה לחלק מההווי של עירנו ומוסיפה רבות לצביונה ותדמיתה של העיר.”
בטקס הסיום קרא ראש העיר לבני הנוער להתנדב לשירות קרבי בצה”ל. “אני פונה לצעירים שבינינו ואומר לכם – אתם  העתיד שלנו. המשיכו לעסוק בספורט, המשיכו ללמוד כהלכה והמשיכו להתגייס לצה”ל וליחידות הקרביות”, אמר ראש העיר והוסיף: “זה המקום וזה הזמן להודות לכל משתתפי יום ההנצחה שהתחרו בתחרויות המקצועניות והעממיות. מאות המשתתפים מכל רחבי הארץ ביום הנצחה זה הם העדות לכך שקריית שמונה זוכרת את יקיריה – ותורמת תרומה משמעותית להעלאת המוטיבציה בקרב בני הנוער שלנו רגע לפני  גיוסם לצה”ל”.
מעריית קריית שמונה נמסר: “הרשות המקומית מעודדת פעילות הנצחה לזכר נופלי בני העיר, ומסייעת ככל האפשר למשפחות השכולות בקיום פעולות הנצחה, ובמיוחד פעילויות העוסקות בחינוך ובספורט. כך היה בעבר ובהווה, וכך יהיה גם בעתיד”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn