המושבה הצפונית מטולה תוכל לקלוט עוד 500 משפחות חדשות באמצעות תוכנית מתאר חדשה שנערכה על ידי משרד הבינוי והשיכון בשיתוף עם המועצה המקומית.

התוכנית החדשה מאפשרת גם פיתוח מתחמי אירוח חדשים, כגון: מלונות וצימרים.

אורי אילן, יו”ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה: “התכנית עשתה את האיזון הראוי בין פיתוח לבין שימור האיכויות הנופיות הגבוהות של היישוב”.

 

שירי פריאנט

 

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה צפון, בראשות אורי אילן, הפקידה תוכנית מתאר למטולה, הכוללת תוספת של כ-500 יחידות דיור וכ-800 יחידות אירוח. כמו כן, התוכנית מציעה תוספת של כ-90,000 מ”ר למבני ציבור.

 

מטולה הוקמה בשנת 1986 והייתה בין המושבות הראשונות שהוקמו בסיוע של הברון רוטשילד. כיום מטולה היא המועצה המקומית והיישוב הצפוני ביותר במדינת ישראל. שטח שיפוט המועצה הינו כ-10,000 דונם. כיום מתגוררים במושבה כ-1,800 תושבים והתוכנית החדשה מאפשרת פיתוח להיקף אוכלוסיה של כ-9,000 איש, תוספת של למעלה מ-500 יחידות דיור במספר מתחמים חדשים, וכוללת שטחים מאושרים למגורים שטרם מומשו.

 

התוכנית, אשר נערכה על ידי האדריכלית ענת פיק, ביוזמת משרד הבינוי והשיכון ובשיתוף עם המועצה המקומית מטולה, שמה דגש על חיזוק הציר ההיסטורי של המושבה, רחוב הראשונים, הן באמצעות שימור והן באמצעות חיזוקו בשימושים תומכי תיירות, כמו מסחר. שינוי נוסף שיתבצע במסגרת התוכנית החדשה: שטח המפעל “פרי מטולה” עתיד להיות מועתק ממרכז המושבה. כמו כן, התוכנית תאפשר פיתוח מספר מתחמי אירוח חדשים, כגון: בתי מלון וצימרים. יש לציין כי לתושבים יהיה זמן רב להתרגל למטולה החדשה. שנת היעד לתוכנית המתאר הינה שנת 2035.

 

מהמשרד לבינוי ושיכון מוסרים כי התוכנית נותנת דגש לשימור ערכי הטבע והנוף הייחודיים במושבה וסביבתה ולניצולם כמוקדי משיכה. אורי אילן, יו”ר הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה צפון: “לכבוד יום הולדתה ה-120, מטולה קיבלה מתנה – תוכנית מתאר. תוכנית המתאר מאפשרת למטולה להביא עוד 500 משפחות צעירות, המחפשות איכות חיים גבוהה. התוכנית עשתה את האיזון הראוי בין פיתוח לשימור האיכותיות הנופיות הגבוהות של היישוב”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn