בעמותת ותיקי הגליל מצפים ליותר מ-700 גמלאים, אשר ישתתפו בלימודי הקתדרה ללימודי מבוגרים.

 

בין הקורסים המוצעים: מוזיקה, מחשב, היסטוריה, פילוסופיה וערבית.

 

יותר משלושים ממלאי תפקידים מתחום הרווחה והזקנה בקיבוצים הגיעו למפגש חשיפת התוכנית השנתית של עמותת ותיקי הגליל. העמותה, אשר הוקמה בשנת 1993, נוסדה במטרה לקדם את צרכי אוכלוסיית הגמלאים באיזור ולדאוג לאיכות חייהם, תוך כדי התייחסות למורשת המקום ושימת דגש על אחריות הקיבוץ על ותיקיו.

 

כחלק מפיתוח פעולות הפנאי וחיזוק המפגשים החברתיים, פועלת גם הקתדרה ללימודי מבוגרים. בעמותה מצפים ליותר מ-700 גימלאים אשר ישתתפו בלימודי הקתדרה הגלילית. חוברת החוגים והקורסים המעודכנת, “שנת פעילות תשע”ח של המרחב הלימודי חברתי למבוגרים”, כבר נשלחה והופצה בישובים. על פי התוכנית מוצעים יותר מ-50 קורסים, סדנאות ותוכניות מיוחדות בין היתר במוזיקה, אמנות, מחשב, כתיבה, היסטוריה, פעילות גופנית, תנ”ך וארכיאולוגיה, חדר כושר ויוגה.

 

השנה גם נוספו לימודי השפה הערבית, פילוסופיה, לימודי מזרח אסיה, מטבח מרפא, פסיכולוגיה וערבית מדוברת. לראשונה השנה תתקיים גם פעילות של העמותה במרכז קלור שבכפר בלום, שם ישתתפו הגמלאים בתוכנית ייחודית לשיפור וקידום אורח חיים פעיל ובריא.

 

זאבית דרומי, מנהלת עמותת ותיקי הגליל, אומרת כי התכנית כוללת לימודים בבוקר או אחר הצהריים, בכדי לאפשר לגמלאים עובדים להשתתף בלימודי מטבח בריא, נגרות, כתיבה יצירתית, רקמת עמים או הרצאות של מרכז יד בן צבי, שמדריכיו גם ידריכו סדרת טיולים, בהם יושם דגש על ארכיאולוגיה והיסטוריה.

 

הילה אטינגר ברשח, מנהלת הקתדרה, הוסיפה ואמרה כי הצפי הוא ליותר משבע מאות גמלאים שייקחו חלק בלימודי הקתדרה לאורך השנה.

 

מהמועצה האזורית הגליל העליון נמסר כי “מרכז היום בית ותיקי הגליל, אשר מפעיל כיום תכנית קיץ מרעננת, יתחיל גם הוא שנת פעילות פוריה מיד לאחר החגים, אשר במסגרתה יפעלו מגוון חוגים והרצאות על פני השבוע בשילוב צוות רב מקצועי, הסעות וארוחות”.
מירי קקון, מנהלת מרכז היום הוסיפה כי “ההרשמה לחוגים ערה, ואנו מצפות לשנת תשע”ח טובה, לבית מלא בחברים, לימודים ועשייה”.

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn