ביום ראשון הוגש דוח הסניגוריה הציבורית לשרת המשפטים, בו בלט הזיכוי של חן איילתי, תושב מחניים שהואשם ברצח אימו, וזיכוי צעיר מקרית שמונה שהואשם בעבירה של חבלה חמורה

 

 

ביום ראשון פורסם כי דוח הסניגוריה הציבורית לשנת 2016 הוגש לשרת המשפטים ולוועדת הסניגוריה הציבורית. הדוח סוקר בהרחבה את פעילותה של הסניגוריה הציבורית בשנה החולפת בייצוג עשרות אלפי לקוחותיה, וכן מתאר בהרחבה את פעילותה המוסדית הענפה של הסניגוריה. בדוח שלובים נתונים רבים על שיטות עבודתה של הסניגוריה הציבורית, על היקפי הפעילות שלה על חתכיה השונים.

 

בדוח הארצי ישנה התייחסות לפעילות הסניגוריה במחוז צפון, ולפיה, בשנת 2016 טיפל מחוז צפון ב-9,342 הליכים פליליים, וזאת לעומת 10,088 הליכים פליליים בשנת 2015. כמו כן, בדוח השנתי מושם דגש על הישגי הסניגוריה הציבורית בשנים האחרונות, על החידושים השונים בעבודתה ועל היעדים שהציבה לעצמה לשנים הבאות, ובין היתר: פירוט של זיכויים רבים ובולטים שהתקבלו במהלך השנה החולפת.

 

הזיכוי הבולט של השנה היה, ללא ספק, זיכויו של חן איילתי, תושב מחניים אשר הואשם ברצח אמו, זוכה פה אחד ושוחרר לאחר 10 חודשי מאסר. בית המשפט המחוזי בנצרת קיבל את טענות הסניגוריה הציבורית מחוז צפון וקבע כי לא ניתן לתת אמון בעדת התביעה המרכזית, אשתו של איילתי, אשר הפלילה את הנאשם במעשה שיוחס לו, לאור סתירות ותמיהות קשות שעלו מעדותה. עוד נקבע כי בהתאם להיגיון הלוגי וההסתברותי שהנחה את התביעה בתיק זה, ניתן היה להגיע בנקל, ובאותה מידה של ודאות, למסקנה ההפוכה כי עדת התביעה היא הרוצחת. בית המשפט אף ביקר בחריפות את מחדלי הרשות החוקרת בתיק, ובפרט של המעבדה לזיהוי פלילי.

 

 

בדוח מוזכר זיכוי נוסף של מחוז צפון- החלטה של בית משפט השלום בקריית שמונה לזכות צעיר שהואשם בעבירה של חבלה חמורה. בית המשפט קיבל את טענותיו של עו”ד אמיר סוויטאת, שייצג מטעם הסניגוריה הציבורית מחוז צפון, וקבע כי עומדת לנאשם הגנה עצמית לאחר שאוים על ידי המתלונן באמצעות סכין.

 

זיכוי נוסף שהתרחש בשנה החולפת בבית משפט השלום בנצרת: בית המשפט זיכה נאשם מעבירות התפרצות לבית מגורים ותקיפה הגורמת חבלה של ממש לאחר שהיה עצור כ- 10 חודשים . עו”ד שלמה אלכביר, שייצג מטעם הסניגוריה הציבורית מחוז צפון, טען כי טענות האליבי של הנאשם לא נבדקו וכי החוקרים פגעו קשות בזכויות הנאשם. בית המשפט קיבל את הסניגור זיכה את הנאשם וקבע כי נתגלו פגמים במהימנות המזהה ומהימנות הזיהוי ועל כן לא ניתן להסתמך על זיהוי הנאשם על ידי המתלוננת.

 

סגנית ומ”מ הסניגור הציבורי המחוזי מחוז צפון, עו”ד טל אברהם, אמר עם פרסום הדוח: “במחוז צפון התגבש צוות איכותי ומסור של סניגורים פנימיים וחיצוניים הפועלים ללא ליאות להגשמת תכליתה של הסניגוריה הציבורית. מחוז צפון פועל בהתאם ליעדים והדגשים המותווים על ידי הסניגוריה הארצית למימוש מיטבי של ייעוד הסניגוריה הציבורית –הענקת ייצוג משפטי, מקצועי ואיכותי לזכאים לכך, העלאת איכות השירות הניתן ללקוחות, ולגופי פנים וחוץ, ודאגה לשמירה על זכויות חשודים, נאשמים ונדונים. מחוז צפון מתמודד בהצלחה עם אתגרים לא פשוטים המיוחדים לו ונובעים מאיפיונים דמוגרפיים, חברתיים וגאוגרפיים ייחודיים. איכותם של אנשי הצוות, שיתוף הפעולה ביניהם ורוח הצוות במחוז מסייעים מאוד להתמודדות עם האתגרים האמורים במציאות הקיימת”.

 

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn