גאווה בבית החולים זיו: תואר פרופסור מאוניברסיטת בר אילן הוענק לד”ר פרח, מנהל מחלקה פנימית ב’. כמו כן, ד”ר יבגני סולומונוב, מנהל המחלקה הכירורגית, זכה במקום הראשון בכנס לניתוחים רובוטיים שהתקיים בשיקגו

 

שירי פריאנט

 

סיבה למסיבה (או שתיים) במרכז הרפואי זיו. השבוע הוענק תואר פרופסור, מטעם הפקולטה לרפואה באוניברסיטת בר-אילן, לד”ר ריימונד פרח, מנהל מחלקה פנימית ב’ בבית החולים בצפת, ומרצה בפקולטה לרפואה בר אילן. ד”ר פרח קודם לדרגת פרופסור חבר קליני בזכות הישגיו האקדמיים.

 

פרופסור פרח (58) גדל בגוש חלב, וכיום הוא מתגורר במעלות. בבית החולים זיו הוא עובד מזה 10 שנים כמנהל מחלקה פנימית ב’. תחום ההתמחות של פרופ’ פרח הנו לחץ דם. בשנים האחרונות הוענקה לפרופ’ פרח גם הכרה ממסדית של האיגוד האירופי ליתר לחץ דם, כמומחה בינלאומי בתחום.

 

 

על קבלת הפרופסורה, אומר פרופ’ פרח: “תואר הפרופסור שהוענק לי חשוב כמובן, הן באספקט של ההישג האישי והן כתמורה לכל העבודה הקשה שהושקעה והמחקרים שפורסמו. אולם מעבר לכך, הדבר מעלה, ללא ספק, את הרמה ואת המוניטין של המחלקה ואף מקרין על בית החולים בכך שהוא מעודד סטודנטים לרפואה להגיע לכאן ולהישאר בזיו. היכן שיש אקדמיה ומחקר, קיימת אפשרות לצמוח ולהתקדם מהבחינה האקדמית. בנוסף, מדובר בגורם המדרבן את הסביבה המקצועית לחקור, להצליח ולעסוק גם בהוראה, ולא בעבודה הרוטינית והיומיומית בלבד. ההזדמנות לעסוק בעבודה מגוונת ומעשירה באופייה, היא מצוינת והופכת את כולנו לרופאים טובים יותר, המהווים מופת ודוגמה לדור העתיד”.

 

ד”ר סלמאן זרקא, מנהל המרכז הרפואי זיו, ברך את פרופ’ פרח על הקידום ושיבח את מקצועיותו הגבוהה, מחקריו החשובים והשקעתו הרבה בחינוך דור העתיד של הרופאים והמומחים. “משפחת זיו גאה בך על מעמדך האקדמי המכובד והחדש, כמו גם על המשך דרכך ככוח מוביל המניח תמיד בראש סדר העדיפויות את רווחת המטופלים”.

 

סיבה נוספת לחגיגה בבית החולים זיו – ד”ר יבגני סולומונוב, מנהל המחלקה הכירורגית, זכה במקום הראשון בכנס ה-9 השנתי של האגודה לניתוחים רובוטיים (CRSA – Association (Clinical Robotic Surgery שהתקיים בשיקגו, ארה”ב.

 

כירורגיה רובוטית מתייחסת לניתוחים זעיר- פולשניים, בהם נעשה שימוש במערכות רובוטיות המסייעות לביצוע הניתוח. ד”ר סולומונב, חבר בכיר באגודה לניתוחים רובוטיים, שהרצה בכנס ואף שימש כמנחה עבור המפגשים שעסקו בכירורגיית כבד, אמר כי הוא נרגש וחש גאווה רבה לזכות במקום הראשון: “הזכייה הוענקה עבור ההרצאה הטובה ביותר שהוצגה בכנס. מדובר בהישג יפה ובכבוד גדול. בכנס משתתפים מדי שנה מאות מבכירי הכירורגים בעולם ומומחים בעלי שם בניתוחים רובוטיים, הידועים בעולם כולו בתחומם”.

 

ד”ר סולומונוב הנו חלוץ פורץ דרך בישראל בכל הנוגע לכירורגיה רובוטית של הכבד והלבלב בשיטת ניתוח חדשנית שפיתח באמצעות מערכת הניתוח הרובוטית “דה וינצ’י”. בשנת 2013 ביצע ד”ר סולומונוב בהצלחה, ולראשונה בעולם, כריתת כבד דו שלבית (Allps) בשיטה חדשנית זו.

 

 

ד”ר סולומונוב, מומחה לכירורגיה כללית ולכירורגיה אונקולוגית של מערכת העיכול והשתלות איברי הבטן, מבצע בעזרת רובוט דה וינצ’י ניתוחים לפרוסקופיים מורכבים מאוד, ביעילות ובדיוק מרבי. בשנת 2016 לבדה ביצע ד”ר סולומונוב במחלקה הכירורגית של בית החולים מעל ל- 1,700 ניתוחים. כמו כן, מאז שהחל לנהל את המחלקה בזיו, הוסיף לה תחומים חדשים בכירורגיה, כגון: ניתוחים לפרוסקופיים בכבד, בלבלב, במעי הגס וברקטום, כריתת איברים מרובים, שחזור כלי דם ועוד.

 

 

 

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn