פרויקט הספורט של הגליל העליון וטובא-זנגרייה זכה בפרס הצטיינות בינלאומי

 

גאווה בגליל העליון – פרויקט “ספורט לחיים”, המנוהל ומיושם על ידי הרשויות המקומיות הגליל העליון וטובא – זנגרייה, זכה בפרס הצטיינות מטעם הארגון האירופי להגינות בספורט לשנת 2017. את מגן ההוקרה קיבלו יונס עקאבה ושרון טל-ברנע מנהלי, מחלקות הספורט בשתי הרשויות, בטקס חגיגי שנערך בלאונרדו פלאזה – חיפה, במסגרת כנס בינלאומי להגינות בספורט.

 

 

הזכייה היא על קבוצות כדורסל משותפות של בנות מכיתות ה’ – ו’, וקבוצות כדורגל של בנים בני 9 -12 משתי הרשויות, ומאמני הקבוצות, אחד מכל רשות. שרון טל-ברנע מנכ”ל עמותת הספורט בגליל העליון ציינה, כי פעילות הקבוצות מתקיימת מעל שלוש שנים, והיא כוללת אימונים ומפגשי היכרות הדדיים, אירוח ולמידה על השותפים, בכדי ליצור גם קבוצת כדורסל טובה, אבל לא פחות מכך – אנשים טובים, שייקחו אחריות בקהילתם ויובילו את העמקת הקשר והחברות בין שכנים. את הסיבה לזכיית שתי הרשויות הסבירו המארגנים האירופים ברצונם להציגם כדוגמא מוצלחת לחיבור רב-תרבותי עבור רשויות אחרות.

 

יואב הלר מאמן קבוצת הילדות בכדורסל אמר כי “אחרי מספר מפגשים בין הקבוצות מתחילים לראות חיבור, הבדלי השפות נעלמים, הקשר ושיתוף הפעולה בין המאמנים עוזר לבנות, וכולם מדברים את שפת הספורט”.

 

פרויקט “ספורט לחיים” נהנה מתמיכה של משרד התרבות והספורט. הוא שם לעצמו את העיסוק הספורטיבי ככלי להעצמה חברתית, ליצירת גשרים רב תרבותיים, ותורם להגדלת  האמון וההבנה בין הישובים היהודים והערבים באזור. מטרות נוספות הן העמקת שיתוף הפעולה בין שתי הרשויות, הגדלת מספר הספורטאים ואנשי הצוות המעורבים בפרויקט, טיפוח מפגשים חיוביים בין קהילות, פיתוח כלים וידע והטמעת סובלנות ומשחק הוגן.

 

השנה, מתגאים המובילים, לראשונה שתי שחקניות בוגרות הפרויקט משתלבות כשחקניות מן המניין בקבוצת נערות הגליל העליון.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn