לאחר כשנה וחצי של פעילות שהובילו בחברה לפיתוח הגליל, שם  איגדו 39 קיבוצים – מדן שבצפון ועד לרשפים בדרום, לצורך הגשת התנגדויות לוועדה המחוזית לתכנון ולבניה במחוז צפון כנגד התכנית למבנים חקלאיים בצפון, הצליחו בחברה לפיתוח הגליל להעביר שינויים ותיקונים לתוכנית והשבוע אושרה בוועדת התכנון והבניה תוכנית המתאר המקומית למבנים חקלאיים במחוז צפון המתייחסת למרחב כולו מלבד אזור הגולן, מעלה חרמון וקצרין. התוכנית כאמור הינה בהובלת החברה לפיתוח הגליל שמימנה  והעלתה את ההתנגדות המשפטית ביחד עם הקיבוצים- דבר שנלקח בחשבון באישור

 

מטרת התכנית שגובשה למבנים החקלאיים, הינה לקבוע הוראות וסייגים למתן היתרי בנייה למבנים חקלאיים וכן תנאי שימוש במבנים אלו באזורים חקלאיים. מכוחה של תכנית זו ניתן להוציא היתרים למבנים חקלאיים בהתאם לתכנית המתאר המחוזית למחוז צפון. התוכנית מסדירה  את הקמת המבנים החקלאיים ושירותי הפיתוח החקלאי תוך שמירה על ערכי הטבע והשטחים הפתוחים כמו כן שמירה על נוף, איכות הסביבה, הבטחת בטיחות ביולוגית וטרינרית ואיכות התוצרת החקלאית בהתאם לסטנדרטים בין לאומיים

 

ב’חברה פיתוח הגליל’ ציינו לאורך כל הדרך כי אכן קיים צורך בהכנת תכנית שכזו, אך היה צורך להתייחס בצורה נכונה, ראויה ומדויקת לענף החקלאות. עמוס לוין סמנכ”ל החקלאות בחברה לפיתוח הגליל הוסיף: “אני מברך על כך שקיבלו את הסייגים והשינויים שדרשנו לאורך כל הדרך יחד עם 39 הקיבוצים הצפוניים, התוכנית המעודכנת לא פוגעת במקרקעי היישובים ומעניקה מענה ראוי לצרכי החקלאות ואופייה בשילוב עם הטבע”.

 

את ה’חברה לפיתוח הגליל’ והקיבוצים שיצטרפו להתנגדות  ייצגו בהגשת ההתנגדויות עורכי הדין רני גורלי ואלברטו קופרשמיט (קופרשמיט את גולדשטיין) והמתכננת עליזה רפופורט רוטמן.

 

בשלב זה יוגדרו המבנים להם ניתן להוציא היתרי בניה, תיבנה תוכנית מפורטת לשימושים החקלאיים ומבני המשק. בנוסף, יינתנו הנחיות עיצוב ואדריכלות להשתלבות המבנים בנופי הטבע והטופוגרפיה המקומית.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn