תיכון ברנקו וייס זכה בפרס החינוך של ארגון המורים לשנת תשע”ז על עידוד מעורבות חברתית ואזרחית ותרומה לקהילה. לנבחרת הגיעו השנה 12 בתי ספר, בהם 9 בתי ספר יסודיים ו-3 חטיבות ביניים. תיכון ברנקו וייס נבחר לקבל את הפרס החשוב לבית הספר ולקהילה של קרית שמונה בפרט.

ניצן אשבל (38) תושב אליעד שברמת הגולן מנהל את תיכון ברנקו וייס שבקרית שמונהזו השנה החמישית.

 

כיצד התחלת את דרכך בחינוך?

“יש לי תואר ראשון במדעי ההתנהגות, תואר שני במנהל עסקים ותעודת הוראה בלימודי ארץ ישראל. אני מגיע מתחום החינוך הבלתי פורמאלי. פעלתי עשר שנים בעמותת אחריי, עמותה שעוסקת בבני נוער. נדבקתי בחיידק של אחריי ובחינוך הבלתי פורמאלי. לאחר עשר שנים בתפקידים מגוונים, הרגשתי מיצוי וחבר סיפר לי על רשת ברנקו וייס ועל העבודה המדהימה שהיא עושה עם בני נוער. שמעתי שהם מחפשים מנהל לבית הספר בקרית שמונה. משרד החינוך, הרשות המקומית ותיכון ברנקו וייס נתנו לי הזדמנות לנהל את בית הספר, למרות שלא הגעתי מהחינוך הפורמאלי. זה אחד הדברים שאני הכי מברך עליהם. אתה מקבל הזדמנות לנהל בית ספר בגיל צעיר וזה מעיד על היכולות שלך ועל החזון שלך לבית הספר. אני מייחס חשיבות גדולה לכמה דברים שבאים לידי ביטוי בבית הספר. בראש ובראשונה, החינוך הערכי. חינוך ללקיחת אחריות, אחריות על עצמי כבן אדם, על הסביבה, הקהילה והמשפחה. הרבה פעמים מגיעים אלינו תלמידים במצב שבו הם מרגישים שחקנים פאסיביים בחיים של עצמם ולא מודעים ליכולות שלהם לקחת את החיים לכיוונים טובים יותר. אנחנו מלמדים אותם להציב מטרות, שבהתחלה הן אולי נראות בלתי מושגות, ולהשיג אותן. לא כולם מגיעים מאותה נקודת הפתיחה. יש כאלה שמגיעים מתחושת מסוגלות גבוהה, חלקם פחות, אבל כל התלמידים שמגיעים לברנקו וייס מגיעים לאחר חוויה לא טובה במערכת החינוך, לאחר שבתי הספר הגדולים לא ידעו לספק להם את מה שהם צריכים מבחינה רגשית, לימודית וחברתית. ליבת העבודה שלנו בבית הספר היא לפתח בהם תחושת מסוגלות, ביטחון עצמי, כישורים ויכולות, שיאפשרו להם להתמודד עם האתגרים שהחיים מציבים בפניהם”.

 

 

וניצן לא לבד במערכה. ניצן מספר כי איתו צועדים אדוה עטייה, רכזת חינוך חברתי ומעורבות חברתית אשר מובילה את הפרויקטים החברתיים בברנקו וייס, וצוות מורים המסור. “הצוות בברנקו וייס עושה עבודה מדהימה עם התלמידים”, אומר ניצן, “אלו מורים שמתמחים בעבודה עם בני נוער שצריכים מענה אחר, באמצעות מעטפת והכלה רגשית גדולה מאוד. עם זאת, הם מצליחים לייצר יחד איתם חוויות הצלחה לימודיות”.

 

 

את הפרס יקבל בית הספר ברנקו וייס בזכות השקפתו החינוכית. “תפיסה החינוכית של בית הספר היא חלק מהתפיסה החינוכית של רשת תיכון ברנקו וייס, שמאמינה ביכולות של כל אחד לחוות הצלחות, בהינתן המענה הנכון, המשאבים הראויים ואמון גדול בבני אדם”, אומר ניצן ומוסיף, “חשוב לנו שיהיה כבוד בין התלמידים. הצבת רף גבוה לתלמידים שהרבה פעמים הגיעו ממערכת חינוך שויתרה עליהם והורידה את הרף עבורם. אנו מציבים להם רף גבוה מאוד מתוך אמונה שאם אתה מציב רף גבוה לילד, אתה משדר לו שאתה מאמין בו וביכולות שלו. כשאתה מוותר לילד, אתה בעצם מוותר עליו והחיים לא יוותרו לילדים, והם יצטרכו להתמודד עם קשיים ואתגרים. לכן אנחנו צריכים לפתח בהם את היכולות האלו”.

 

 

על קבלת הפרס עבור מעורבות חברתית ותרומה לקהילה, אומר ניצן, “כל תלמידי ברנקו וייס מעורבים חברתית ותורמים לקהילה. באופן קבוע, בתוך מערכת השעות השבועית. יש לנו כיתה שמתנדבת בבית הקשיש והתלמידים עושים עם הקשישים עבודה מדהימה. אנו משתפים  פעולה עם בית הספר תל חי ובית הספר מגינים שמאפשרים לנו להגיע על בסיס שבועי. התלמידים עושים פעילות  שנקראת משחקים של פעם. אנו מזהים את התרומה הגדולה שהפעילות החברתית מעניקה לתלמידים ואנחנו מעודדים פעילות חברתית ויוזמות חברתיות. ההישגים של בית הספר, החברתיים והלימודיים, הם משותפים לצוות המורים והתלמידים. שעושים עבודה שאת התוצאות שלה אנחנו רואים בכל יום מחדש”.

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn