השבוע פרסם משרד הפנים את רשימת הרשויות שזכו בפרס ניהול תקין לשנים 2016-2017, והרשויות המקומיות חצור הגלילית, מבואות חרמון, גליל עליון וקצרין, שומרות על מקומן ברשימה, שנים רבות ברציפות. עיריית קריית שמונה לא זכתה לתואר המכובד. ראש מועצה מבואות חרמון בני בן-מובחר: “קבלת הפרס היא תוצאה של עבודה תקינה וניהול, תוך שאנו שומרים מצד אחד על איזון תקציבי וניהול תקין, ומאידך משפרים באופן תמידי את מדד הביצועים. אני גאה בכל השותפים ומבקש להודות לכל העושים במלאכה”

 

רועי אלפסי

 

השנה העניק שר הפנים את הפרס על ניהול תקין ל- 107 מתוך 255 רשויות בישראל. עיריית קריית שמונה לא ביניהן. הפרס היוקרתי של שר הפנים לניהול כספי תקין ברשויות המקומיות, מוענק על  התנהלות תקינה, לאחר שהרשות עמדה במבחנים דקדקניים ובקריטריונים רבים של משרד הפנים, וביניהם: מדדי ביצוע שנתיים (גרעון, גביית ארנונה, הוצאות שכר ביחס להכנסות הרשות ועוד), עמידה בכללי מנהל תקין; היעדר לקויים בהון האנושי – האם הוגש דו”ח מצבת כוח אדם שנתית כנדרש, בחינת קליטת עובדים ללא מכרזים, חריגות שכר ועוד; מנהל תקין בתחום התאגידים – אישור מינוי הדירקטורים בוועדה לבחינת כשירות, הגשת דו”חות כספיים של כל התאגידים למשרד הפנים; ורישוי עסקים – פעולה להעלאת מספר העסקים בעלי רישיון עסק, עמידה בפרמטרים של הכנה ראויה של העיר לשעת חירום. הפרס ניתן על סמך הנתונים מהדו”ח המבוקר של הרשות  לשנת 2016. את הפרס היוקרתי קיבלו הרשויות בטקס מכובד במעמד שר הפנים אריה דרעי, מנכ״ל משרד הפנים מרדכי כהן, ויו״ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס.

 

עידית חמל, מנכ”ל המועצה האזורית הגליל העליון, קיבלה את הפרס בשם המועצה. לאחר הטקס אמרה כי “בימים כאלה של פרסומים על חשדות לשחיתויות ונחקרים בצמרת, חשוב שהציבור יידע שיש גם הרבה רשויות, ואנחנו ביניהן, שמתנהלות מדי שנה בצורה תקינה, על פי החוק ולפי אמות מידה ציבוריות ראויות”.

 

בקצרין קיבלו את הבשורה המשמחת על קבלת הפרס גם כן. דימי אפרצב, ראש המועצה, זכה לקבל את פרס ניהול תקין מידיו של שר הפנים בטקס המכובד בירושלים. זו שנה נוספת בה זוכה המועצה המקומית קצרין, בירת הגולן, בפרס ניהול תקין לשנים 2016 – 2017.

 

דימי אפרצב, ראש מועצת קצרין, סיפר כי הוא שמח לקבל את הבשורה, אבל מהיכרות עם מערכת המועצה, ברור לו שבקצרין הדברים נעשים בצורה מסודרת, מבוקרת ומפוכחת. “המעמד הזה מבחינתי הוא חשוב ומעיד על כך שהמועצה פועלת ביושרה ובניהול תקין ללא עוררין. אני מודה לכל עובדי המועצה על חלקם בהצלחה, מדובר במערכת שבעבודת צוות נהדרת מגיעה להישגים”.

 

מועצה אזורית מבואות החרמון קיבלה את הפרס אף היא, בטקס שנערך בבנייני האומה בה העניק שר הפנים הרב אריה דרעי לראש המועצה בני בן-מובחר את פרס ניהול כספי התקין לשנת 2016. “קבלת הפרס מוכיחה כי המועצה האזורית מבואות החרמון פועלת מתוך אחריות תקציבית וזוכה שנה אחר שנה בפרס ניהול תקין”, מוסרים מהמועצה.

 

ראש המועצה בני בן-מובחר: “קבלת הפרס היא תוצאה של עבודה תקינה וניהול, תוך שאנו שומרים מצד אחד על איזון תקציבי וניהול תקין, ומאידך משפרים באופן תמידי את מדד הביצועים. אני גאה בכל השותפים ומבקש להודות לכל העושים במלאכה. בתקופה בה המועצה נמצאת בשיא השקעות של מעל 100 מיליון שקלים בפיתוח ובנייה חדשה, שמירה על תקציב מועצה מאוזן וניהול תקין אינו מובן מאליו. זה מעיד על הנהגה אחראית ומקצועית ועל עבודה מסורה שמביאה לתוצאות מצוינות בהתנהלות לטובת התושבים”.

 

 

השר דרעי אמר בברכתו :”אני מאחל הצלחה בשימור ההישגים בשנים הבאות וכן שיפור מתמיד בניהול המערכת הכספית, הקפדה על כללי מנהל תקין וקידום רווחת התושבים במסגרת התקציב הנתונה”.

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn