מנכ”ל רשות המים: “מקווה שעד סוף המשמרת שלי יהיו בגליל העליון 15 מיליון קוב מים אגורים נוספים לחקלאות”. 120 חקלאים השתתפו בכנס הסברת ההסכם עם האוצר, והתאמת החקלאות לשנות הבצורת ושינויי חקיקה

 

120 חקלאים ומנהלי תאגידי החקלאות בקיבוצים, מושבים ומושבות הגליל העליון השתתפו בכנס שאירח את גיורא שחם מנכ”ל רשות המים, בו הוסברו סעיפי ההסכם שהושג עם משרדי האוצר והחקלאות, המתייחסים למפעלי פיתוח מים בגליל העליון, וכיווני התפתחות מאות אלפי דונם חקלאות גלילית, בה עובדים מאות תושבים, ומתפרנסים ישירות ובעקיפין אלפים.

שחם, שנכנס לתפקידו לפני שמונה חודשים ציין בדבריו את המשימה המשותפת שהיא קיומה של חקלאות מצליחה ומפרנסת גם בשנים הבאות, ולאפשר לחקלאות את כמות מים הנדרשת, במחיר שהחקלאות יכולה לשאת ולהישאר רווחית. הוא ציין תמורות בחקיקה ושינוי סדרי עדיפויות ברמת המדינה, אשר בנוסף לשנות הבצורת, מחייבים את החקלאים להתאים עצמה ולהגיב.

הכרה בהשקעות שעשינו

“אני מבטיח לעשות כמה שיותר על מנת שחקלאי הגליל ימשיכו להתפרנס מאדמתם” ציין שחם, והצהיר כי הוא מקווה שעד סוף המשמרת שלו יהיו באזור עוד 15 מיליון קוב מים אגורים לשימושי חקלאות”.

דובי אמיתי יו”ר אגודת “מים בגליל” ציין כי חקלאי הגליל צריכים לדאוג קודם כל לחקלאות הגלילית. “אני שמח לשמוע את מנכ”ל רשות המים שמתכוון ללכת לקראתנו בנושא הכרה בהשקעות שעשינו במפעלי המים. אנחנו מצפים להעלאת סכום השתתפות האוצר במענקי פיתוח מפעלי מים מתאימים, שיביאו את קידום החקלאות והתאמתה לשנים הבאות” הסביר.

התאמה למציאות החדשה

גיורא זלץ ראש מועצה אזורית הגליל העליון ציין את מנכ”ל רשות המים שהוא “שותף אמיתי, הן במובן הערכי והן במובן המקצועי, לרצון והצורך להתאים עצמנו למציאות המשתנה, להביא את חקלאות הגליל למקום מבטחים”. “אנחנו צריכים להחליט מה נכון לנו בהיבטים של מפעלי פיתוח, שהנגזרת היא עלות הפקת המים, פיצויים על קיצוץ ועליית המחירים והן במענקים לפיתוח והתאמת הגידולים לשנים הבאות, וזה כולל השתתפות במחקר ופיתוח, ציין ראש המועצה. “אני משוכנע שבעוד כמה שנים נהיה במקום אחר, בטוח. זה אינטרס שלנו, וגם המחויבות שלנו בהסכם החדש והמיטיב שהשגנו מהאוצר”, הסביר זלץ.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn