מה שהיה בעבר מבנה ישן ולא משומש במחלקה הפסכיאטרית לילדים ונוער של המרכז הרפואי זיו בצפת, הפך בין מספר ימים לבניין חדש ומשופץ שהחל לתפקד כחלק מהמערך החינוכי של האגף הפסיכיאטרי בבית הספר זיו.

כל זאת בזכות צוות העובדים החרוץ ומלא רוח ההתנדבות ממפעלי ההייטק גאלאתיאה ומיטרוניקס. אלה חדלו מעבודתם היומית למשך שלושה ימים, הפשילו שרוולים והתגייסו במרץ לשפץ את המבנה.

חיים (שלז) שלזינגר, רכז פרויקט השיפוץ מטעם חברת גאלאתיאה, מציין כי המבנה היה במצב שאינו מאפשר שימוש בו, לכן השיפוץ היה גדול ומקיף, החל מריצוף, טיח וצבע, כולל מטבח חדש שהתקינו הבחורים במו ידיהם, עד הגימורים האחרונים כמו תליית וילונות חדשים ותמונות. “למה אנחנו עושים זאת”, שואל שלז בקול רם את חבריו ומשיב: “מתוך ציונות, מאהבה, מהרצון לעשות מעשים טובים היכן שהכי זקוקים להם”.

 

אלון שמואל, משה פנירי, לירון חמו, חן זהבי וחיים שלזינגר

 

המבנה המשופץ עתיד לשמש את החממה הטיפולית אליה מגיעים מטופלי המרפאה הפסיכיאטרית לילדים ונוער, הלומדים בבתי ספר רגילים ברחבי הגליל ונמצאים בתהליכי נשירה. מטופלים אלה מקבלים בנוסף לטיפול הנפשי תמיכה לימודית שמטרתה להחזירם לביקור סדיר בבית הספר שלהם.

 

האגף הפסיכיאטרי של ביה”ס זיו נוסד בשנת 1995 עם הקמת המחלקה הפסיכיאטרית לילדים ונוער באגף ב’ של המרכז הרפואי, ולומדים בו בני נוער בגילאי חטיבה ותיכון, המאושפזים במחלקה הפסיכיאטרית או כאלו המגיעים לטיפול ואשפוז יום. המערך הלימודי כולל מגוון רחב מאוד של פעילויות למידה, בהם: למידה פורמאלית תואמת גיל בכל מקצועות החובה, למידה והגשה לבחינות בגרות, פעילויות יצירה ואומנות מתחומים שונים וכן למידה עמלנית ושיקומית המקנה כישורים חברתיים, כישורי חיים והכנה לחיים עצמאיים.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn