יום העצמאות נחגג באירועים המתקיימים בכל רחבי הארץ, המלווים בזיקוקים, מנגלים והמולה. מדי שנה במהלך החג ,מובאים רבים לחדר המיון לאחר שנפגעו משימוש בתרסיסי קצף, זיקוקי דינור, מנגלים ושיפודי עץ. מרבית הנפגעים הם ילדים. צוותי הרפואה בחדר המיון במרכז הרפואי זיו בצפת אומרים כי הקפדה על מספר כללי בטיחות בסיסיים תבטיח שחגיגות יום העצמאות יעברו בשלום וללא פגע- מומלץ להיזהר מפגיעת עיניים מזיקוקים ומתרסיסי הקצף. עשן הזיקוקים עלול לחדור לעיניים ולגרום לצריבה ולדמע לאורך שעות רבות, במיוחד לבעלי עדשות מגע.

 

“תרסיס קצף”, הינו תערובת של סבון וחומרים כימים רעילים, המהווים סכנה לעיניים, שורפים במגע ופגיעתם מזיקה, עד כי לא פעם נזקקים לאשפוז של מספר ימים ובתרחיש החמור ביותר, אף עלולים לסבול מנזק בלתי הפיך. החומר הכימי בספריי יכול לגרום לכוויות ברמות שונות בקרנית ובלחמיות העין.

במידה וארעה פגיעה מתרסיס קצף המצריכה טיפול רפואי, רצוי להביא גם את בקבוק התרסיס בעת פינוי הנפגע לחדר המיון, על מנת שהצוות הרפואי יוכל להעניק טיפול מיטבי בהתאם לסוג החומרים הנמצאים בתרכובת התרסיס. במרכז הרפואי זיו מבקשים מההורים והילדים- שלא להשתמש בתרסיסים אלו כלל!

 

עוד מזהירים במרכז הרפואי זיו- מזיקוקים- העלולים לגרום לכוויות: גם אם הזיקוקים בעלי תווי תקן, עדיין מדובר בחומרים מסוכנים לשימוש בידיים לא אמונות ובלתי מקצועיות. יש להקפיד לא לקרב לאש פתוחה חזיזים וקפצונים וכן לא להניחם בכיסים. אם עושים שימוש בחומרים נפיצים ומתלקחים, אז אך ורק לפי הוראות היצרן ותמיד במקומות פתוחים ולא במקומות הומי אדם.

 

כידוע, יום העצמאות הנו חג המנגלים. לפיכך חשוב לשים לב שהמנגל מונח על הקרקע באופן יציב, בכדי שלא יתהפך בזמן השימוש. כמו כן, אין לאפשר לילדים להיות בקרבה למנגלים. יש לנעול נעליים גבוהות בזמן העמידה סמוך לאש ולמנגל ולא להסתובב יחפים, מאחר ועלולים לדרוך על גחלים לוהטות, שיפודים משומשים, ברזלים שנפלו מהאש וכד’.

 

עוד מציינים בזיו- כי במהלך טיולי החג והמנגלים בחיק הטבע, חשוב מאוד להצטייד בכמויות גדולות של מים, במיוחד בימים החמים הצפויים לנו, בהם מאבדים נוזלים ומלחים בזיעה וקיימת סכנה מוגברת למכת חום או התייבשות.

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn