נבחרה חברה להפעלת המוקד הרפואי בעיר קריית שמונה – חברת ביקור רופא. בתום ישיבה שארכה 3 שעות נקבע כי המוקד הרפואי יפעל 19 שעות ביממה. תוך 90 ימים יחל המוקד הרפואי לפעול בעיר. סמנכ”ל חברת ביקורופא רועי רותם: “חברת ביקורופא גאה על שנבחרה להפעיל את המרכז הרפואי בקריית שמונה לשנים הבאות. ביקורופא תעניק את מיטב הטיפול הרפואי לתושבי העיר ולצפון כולו”.

 

מאת: רועי אלפסי

 

על רקע יותר ויותר קריאות של פעילים חברתיים, חברי כנסת וחברי מועצה בעיר קריית שמונה לביטול המכרז למוקד הרפואי וחקיקת חוק ממשלה להשבתו של חדר מיון באחריות מלאה של בית החולים זיו, התקיימה השבוע ועדת מכרזים על מנת לקבוע מי מבין שני הניגשות למכרז תזכה בו ותחל להפעיל את המוקד הרפואי בעיר. בשבוע שעבר נסגר מכרז הפעלת המוקד הרפואי המשודרג בקריית שמונה ונפתחו ההצעות שהוגשו. שתי חברות הגישו הצעות – חברת “יד להחלמה” ו”ביקור רופא”. מעיריית קריית שמונה נמסר כי הושגו סיכומים משמעותיים עם בית החולים זיו צפת וכי הם יפורסמו במסיבת עיתונאים בקרוב.

 

לאחר דיונים שנמשכו קרוב לשלוש שעות נבחרה חברת “ביקור רופא” להפעיל את המוקד הרפואי החדש. המוקד הרפואי יפעל בבניין מד”א, ויהיה פעיל 19שעות ביום, למעט בין השעות 08:00 – 13:00 אז יוכלו התושבים בגליל העליון לפנות לקופות החולים. בהנהלת העירייה אמרו כי הם שמחים שהתהליך הגיע לקיצו, ובתוך פחות משלושה חודשים, יקום בקריית שמונה מרכז רפואי חדש.

 

עיריית קריית שמונה במסר לציבור התושבים: “בניגוד למוקדי רפואה דחופה  אחרים בארץ – המרכז הרפואי בעיר יפעל גם כאשר קופות החולים פתוחות; הכוונה שלנו היא להגיע לפעילות רצופה, באמצעות שיתוף פעולה איזורי.  קריית שמונה היא העיר המרכזית באיזור, והקמת המרכז בעיר, שומרת על המרכזיות שלה, לישובים בצפון הרמת הגולן, ובכל אצבע הגליל. אין עוד עיר או יישוב בישראל, בהם פועל מרכז רפואי ביותר שעות, מאשר ייפעל המרכז הרפואי בקריית שמונה. המרכז יפעל בתיאום מול בית חולים צפת, וגם עניין זה הוא תוצאה של עבודה לאורך זמן. מנהל המרכז שנבחר, ד”ר ישי שחור,  הוא רופא מומחה בעל ותק רב בבית חולים רמב”ם בחיפה. שיתוף הפעולה עם בית חולים זיו, והמנהל הרפואי שנבחר, יבטיחו שהמרכז הרפואי יפעל לפי הסטנדרטים הרפואיים הגבוהים ביותר. הפעילות הרפואית תכלול גם רנטגן ומעבדה, ויינתנו גם  טיפולים  גם לחיילים. אנו מאמינים שהרחבת הפעילות לחיילים תאפשר להגדיל את המרכז הרפואי. הפעלת המרכז הרפואי בצמוד למד”א תאפשר איחוד כוחות, אשר ישרת את העיר גם בעת שגרה וגם בחירום. בשלב מאוחר יותר נבחן את האפשרות להוסיף גם מרפאה לרופאים מומחים”.

 

לצד כך ובעקבות ההבנה בקרב הציבור כי לא מדובר בחדר מיון באחריות בית החולים זיו אלא בחברה פרטית שתנהל מוקד רפואי בדומה למוקדים רפואיים רבים ברחבי הארץ, התקיימה הפגנה רבת משתתפים בצומת המצודות, בה עשרות נערים, חלקם מעמותת “קו הזינוק” הביאו את מחאתם לפתיחת מוקד רפואי והשמיעו את דרישתם לחדר מיון במתכונת שהייתה לפני חמש שנים טרם סגירתו על ידי חברת הכנסת יעל גרמן (יש עתיד). “קו הזינוק” היא תוכנית להכשרה ולליווי של עתודת מנהיגות חברתית ערכית, מגוונת ופורצת דרך בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית של מדינת ישראל. התוכנית מלווה את חניכיה על טווח זמן של עשר שנים, במטרה לתת כלים וליווי לנוער איכותי על מנת ליצור חברה שוויונית, צודקת ומאוחדת יותר. לצידם הרשתות החברתיות געשו בפעילים חברתיים שככל הנראה מנסים לגנוב את דעת ההמון בהתנגדות למהלך ודרישה לחדר מיון במתכונתו הקודמת – מה שאותם פעילים שכחו להזכיר או שאינם יודעים הוא ששר הבריאות התנגד ומתנגד בתוקף להקמת חדר מיון בקריית שמונה ובכך נסתם הגולל עוד לפני מספר שנים על רעיון השבת חדר המיון לעיר על ידי הנהלת העיר הנוכחית.

 

 

חבר המועצה יורם מלול הצטרף לקולות הנערים ושיגר מכתב לחבר הכנסת וועדת הבריאות מאיר כהן (יש עתיד), לפיו הוא דורש כי יש לעשות מאמץ להחזרת הסטטוס הקודם דהיינו חדר מיון קדמי ולא מוקד רפואי, זאת על ידי חקיקת חוק, תוך שהוא מפרט את הסיבות למדוע יש לעשות כן.

 

ממשתתפי תכנית קו הזינוק נמסר: “התחלנו את פעילותינו בהקמת דף פייסבוק שכיום מונה מעל 1,000 עוקבים. בהמשך, יצאנו למשמרת מחאה בצמתים המרכזיים בקריית שמונה, אחת לשבוע וחילקנו פלאיירים ברחובות. קיימנו אירוע הסברה ושיח פתוח בקשיו בר, פאב חברתי הנמצא בקריית שמונה. הסברנו לתושבי העיר מה המצב כיום, עד כמה ביכולתם להשפיע ולמה המצב חייב להשתנות! אירוע השיא היה ההפגנה שתקיימה ב-21.5 ב-17:00. הגיעו כ-200 איש לכיכר הגדולה שליד צומת המצודות בקריית שמונה. יחד השמענו קול צעקה גדולה, בדרישה לחדר מיון קדמי בקריית שמונה. בריאותנו אינה הפקר!”

 

חבר האופוזיציה יורם מלול התייחס: “מכרז הדן בפתיחה חלקית של המוקד הרפואי יש בו משום בריחה של ראש העירייה מהבטחתו ומחויבותו לחיי ובריאות התושבים. הייתה חובה מוסרית ועניינית לפעול למען מוקד שיפעל באופן מלא. לאורך הדיון חזרתי על עמדתי כי יש לפתוח את המוקד כבר עם תחילת עבודתו במתכונת מלאה 24/7. בנוסף לכך ביקשתי להשאיר פתח לאפשרות פתיחת חדר מיון באחריות בית החולים לאור עבודתו של ח״כ מאיר כהן לחקיקת חוק בנושא לאחר שביקשתי זאת ממנו. לאור המצב החדש שנוצר יש סימן שאלה האם יש טעם להמשך קידומו של חוק כזה. למוקד רפואי הפתוח 24/7 יש חשיבות עליונה לעיר ששרותיי הרפואה בה חסרים מאוד, למוקד כזה יכולת השלמה למערכות הקיימות ויצירת כתובת אחת מוכרת וידועה לכולם.”

 

ראש העיר ניסים מלכה אמר: “הבשורה לה חיכינו שנים הגיעה השבוע ובקרוב ייפתח מרכז רפואי אזורי לרפואת חירום כאן בקריית שמונה. מי שמשווה את ההפעלה של המרכז הרפואי לזו של חדר מיון – אינו מכיר את העובדות ומטעה את הציבור. פנייה לחדר מיון מחייבת תשלום אגרה של מאות ש”ח, וקופות החולים לא מאשרות התחייבות לכסות את האגרה, אם אין לכך הצדקה בעיניהן, ואם לא היה אשפוז בסופו של דבר. כך שדווקא הפנייה למרכז חירום, באגרה של עשרות שקלים – תלוי באיזו קופת חולים  – היא האופציה היעילה ביותר. כל הטענות שמדובר במרכז לרפואה דחופה ל’עשירים בלבד’ הן פשוט לא נכונות, מכיון שהתשלום הגבוה  משולם דווקא בחדר מיון. העירייה נדרשה לתקצב את המרכז הרפואי – כמו שמשרד הבריאות דורש מערים אחרות. רק עבודה פוליטית יעילה שלי, של סגניי וחברי הנהלת העיר –  היא שהביאה את ההישג הזה.  שיתוף הפעולה עם בית חולים זיו, ביחד עם העובדה שמנהל המוקד הוא רופא מומחה, תבטיח את רמת השירות הגבוהה. כל מי שטוען אחרת מטעה את הציבור ועושה זאת משיקולים פוליטיים”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn