התיק הפלילי בו הואשם עובד העירייה וחבר בוועד העובדים בעיריית קריית שמונה, יורם אלגרסי, עובר למסלול של הליך גישור. בדיון ההקראה שהתקיים השבוע ביקש הנאשם אלגרסי, על ידי בא כוחו, לפנות להליך גישור ובית המשפט קיבל את בקשתו. מנכ”ל העירייה אשכול שוקרון: “יורם אלגרסי עשה מעשה חמור לעובר ציבורי בכיר ואני לא מצטער שהגשתי את התלונה במשטרה, זה היה מתבקש”

 

כתבה מאת:רועי אלפסי

 

לפני מספר חודשים הוגש כתב אישום כנגד עובד העירייה יורם אלגרסי, לפיו הואשם בתקיפת עובד ציבור. בכתב האישום פירט כי אלגרסי, שהינו עובד עיריית קריית שמונה וחבר וועד עובדי עיריית קריית שמונה, דחף את את מנכ”ל העירייה אשכול שוקרון, בעקבות סכסוך בין השניים בענייני עבודתם בעירייה. בנוסף אף אמר למנכ”ל העירייה כי “הוא יגמור אותו”. מנכ”ל העירייה אשכול שוקרון לא נשאר אדיש למקרה והגיש תלונה במשטרת ישראל שהתגבשה כאמור לכדי כתב אישום.

השבוע התקיים דיון ההקראה של עובד העירייה יורם אלגרסי, אשר טען בדיון ע”י בא כוחו כי באופן עקרוני הוא כופר בהאשמות שמוטחות כנגדו במסגרת כתב האישום, אך יחד עם זאת מבקש להפנות את התיק להליך גישור פלילי. בית המשפט השלום בקריית שמונה קיבל את הבקשה ואכן התיק הועבר לגישור פלילי.

משיחה עם מנכ”ל העירייה אשכול שוקרון, עולה כי השניים לא בקשר כלל בענייני העבודה, זאת לאור כך שהתקשורת מתקיימת מול מנהליו של אלגרסי. בנוסף ציין כי מדובר במקרה חמור והוא בהחלט חושב שהיה עליו להגיש תלונה במשטרת ישראל על כך. לגבי הליך הגישור אמר כי זהו הליך מקובל ותוצאה זו מקובלת עליו כמובן.

תגובת בא כוחו של יורם אלגרסי: “הנהלת העירייה לא מצליחה לגייס כספים וכל פעילותה על מנת לשרוד מתמקדת בעיקר בפיטורי עובדים ופגיעה בזכויות עובדים. על רקע זה, קיים סכסוך עבודה בין הנהלת העירייה לבין וועד העובדים וההסתדרות הכללית. במסגרת מסע רדיפה, האשים ביום 23.3.2016, מנכ”ל העירייה את מרשי, סגן יושב ועד העובדים מר יורם אלגריסי, בהדלפת פרוטוקול ישיבת צוות אגף השפ”ע אל ההסתדרות הכללית ומשם אל עיתונאים.  מנכ”ל העירייה, מבלי לשאול ומבלי לברר, החליט שמרשי הדליף את הפרוטוקול ובשל כך מנע ממרשי לעבוד תוך שהוא מספר לחבריו לעבודה שיורם אלגריסי הוא “מלשן – שטינקר”. על רקע זה פנה מרשי אל מנכ”ל העירייה, במטרה להבין את הסיבה להתנהגותו הרעה. פגישת השניים ברחבת הכניסה לעירייה הגיע לטונים גבוהים ביותר, רק אז הבין מרשי שמנכ”ל העירייה מאשים אותו באשמת כזב של הדלפת הפרוטוקול. כאשר הגיעו למקום היועץ משפטי של העירייה ועוזר המנכ”ל, התברר למנכ”ל ש”בטעות” האשים את מרשי ואז התנצל המנכ”ל בפניו. השניים לחצו ידיים ולכולם היה ברור שבכך הסתיים עניין זה. לאחר מספר ימים הופתע מרשי לקבל זימון לחקירת משטרה באשמת תקיפה ואיומים נגד מנכ”ל העירייה, מרשי נעצר בהוראת קצין משטרה למעצר בית של 5 ימים ולהרחקה מעבודתו לתקופה של 15 ימים. ערעור שהוגש לבית המשפט השלום התקבל, מרשי שוחרר ממעצר הבית וחזר לעבודתו.  השבוע התקיים דיון לצורך הקראת כתב האישום שהוגש נגד מרשי, עוד לפני שמרשי נתן את תשובתו באמצעותי לכתב האישום, פנה ב”כ התביעה ואמר שהוא מסכים להעביר את התיק לגישור פלילי, הסכמנו לגישור והשופט נתן תוקף להסכמת הצדדים. לדעתי הפניית התיק לגישור מאפשרת למנכ”ל העירייה ולתביעה המשטרתית לרדת מהעץ הגבוה עליו טיפסו, בשים לב שעוד קודם ביטל בית הדין האזורי לעבודה את החלטת ראש העירייה להשעות את מרשי מעבודתו, עקב התלונה במשטרה, תוך שבית הדין לעבודה עושה חסד עם העירייה ועם ראש העירייה בכך שלא פסק נגדם הוצאות לדוגמא על ניהול הליך סרק שלא בתום לב.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn