כ-60 ילדי כיתות ה’-ו’ מהכפר טובא זנגריה השתתפו בפעילות לעידוד רוח ספורטיבית בשיתוף שחקני “הפועל גליל עליון”. מהנהלת הקבוצה נמסר: “ספורט מהווה כלי חברתי חשוב ואפקטיבי, בעיקר בקרב בני נוער, תפקידנו להוביל לשיח ספורטיבי בריא המבוסס על ערכים של כבוד וסובלנות”

 

הפרויקט “כדורסל לשלום בגליל העליון” הינו פרוייקט הדגל של מועדון הכדורסל גליל עליון יחד עם מועדון האוהדים, “האריה השואג”. במסגרת הפרויקט קיימה בשבוע שעבר “הפועל גליל עליון” פעילות יחד עם כ-60 ילדים וילדות מהכפר טובא-זנגריה למען עידוד רוח ספורטיבית וערכים של כבוד ושיוויון בספורט.

הפרויקט “כדורסל לשלום בגליל העליון” ממומן על ידי המועצה הלאומית למניעת אלימות בספורט והטוטו, והינו פועל יוצא לתפיסה כי ספורט הוא שפה בין לאומית העשויה לגשר על פערים ולקרב אוכלוסיות שונות בדגש על בני נוער. במקרה הזה, המכנה המשותף הוא אהבת הספורט בכלל, והכדורסל בפרט. האהבה המשותפת הזו מהווה קרקע פורייה ליצירת קשר בלתי אמצעי ובלתי ישיר האחד עם השני, למרות הרקע השונה של כל אחד מבין הילדים.

כערך מוסף, הפעילות הספורטיבית מאפשרת לילדים לפתח את יכולתם הפיזית ותורמת להעלאת הביטחון העצמי. בהתאם להבנה זאת וכחלק מחזון מועדון הכדורסל, הרחיב המועדון את הפעילות הקהילתית שלו ויצר שיתוף פעולה בין קבוצות כדורסל מישובים ערביים, דרוזים ויהודים, בגילאים 8- 15.

הילדים הלוקחים חלק בפרויקט מגיעים מארבע רשויות שונות בגליל המזרחי: גליל עליון, קרית שמונה, טובא זנגריה ומג’דל שמס. הם נפגשים אחת לחודש, כל פעם באולם כדורסל ביישוב אחר, ומקיימים פעילות משותפת עם קבוצות אחרות או עם הקבוצות הבוגרות של המועדון, במהלכה הם משחקים כדורסל בקבוצות מעורבות, לוקחים חלק בפעילויות חינוכיות ויחדיו מאתגרים את המחסומים והסטריאוטיפים העומדים ביניהם. עד כה השתתפו בפרויקט יותר מ- 300 ילדים מרחבי הגליל המזרחי.

כאמור, השבוע הגיעו שחקני המועדון לכפר טובא זנגריה, שם ערכו לתלמידים הנרגשים תחנות הפעלה שונות, משחק ראווה ושיחה פתוחה על החשיבות של אורח חיים ספורטיבי, הלימודים, אי אלימות בספורט ואחווה בין חברים. בעוד כשבוע יתארחו הילדים במשחק הבית של הקבוצה מול הוד השרון.

מהנהלת הקבוצה נמסר: “ספורט מהווה כלי חברתי חשוב ואפקטיבי בעיקר בקרב בני נוער, תפקידנו להנחות שיח ספורטיבי בריא המבוסס על ערכים של כבוד וסובלנות. אנו מודים למועדון האוהדים, המועצה הלאומית למניעת אלימות בספורט והטוטו על שיתוף הפעולה והסיוע בהוצאת פרויקט חשוב מעין זה אל הפועל”.

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn