החל מראש השנה, א’ בתשרי התשנ”ח, 20 ספטמבר 2017, מציגה רכבת ישראל את לו”ז הרכבות החדש – גידול של כ-10% במספר הרכבות; פתיחת רכבת הגליל אשר תחבר בין כרמיאל לבאר-שבע ושאר חלקי הארץ; יותר רכבות מהירות; ליותר תחנות
הלו”ז החדש, יופעל החל מערב ראש השנה, א’ בתשרי התשנ”ח, 20.9.17 (מלבד השינוי בקו ירושלים-הרצליה אשר יופעל החל מיום רביעי ה-13.9.2017). הלו”ז החדש כולל, לראשונה, את רכבת הגליל המחברת בין תחנות כרמיאל ואחיהוד החדשות לבאר שבע וכלל המדינה.
במסגרת לוח הזמנים המעודכן התווספו רכבות נוספות, לצד עצירות נוספות בקווים רבים נוספים כגון בתחנת חדרה מערב וכן תחנת מרכזית המפרץ העתידה להיפתח בקרוב, זאת תוך תיאום מקסימלי לקשרי ההחלפה בין הרכבות. בנוסף, ישופר הקשר בתחנת ב”ש צפון בין רכבות בינעירוניות והיסעים בקו ב”ש צפון – דימונה.
בתקופת הלו”ז הנ”ל, צפויות להיפתח תחנות נוספות לצד אלה שלאורך רכבת הגליל: תחנת קריית מלאכי-יואב אשר צפויה להיחנך בסוף 2017, וכן תחנת חיפה מרכזית המפרץ (על קו העמק) אשר צפויה להיחנך בתחילת 2018.
עוגנים עיקריים בלוח הזמנים החדש:
רכבת הגליל
רכבת ישראל גאה לקבל לידיה את מסילת רכבת הגליל, אשר תתחיל לפעול בספטמבר ותחבר את הגליל אל יישובי החוף, חיפה, מרכז הארץ ודרומה.
תוואי המסילה החדש באורך של כ – 23 ק”מ כולל מנהרות באורך של כ-4.7 ק”מ (שתי מנהרות נפרדות לכל מסילה) ושתי תחנות נוסעים חדשות: כרמיאל ואחיהוד.
לקראת הפעלת הקו נערכה רכבת ישראל והכשירה בעלי תפקידים, חקרה ולמדה את פוטנציאל כמות הנוסעים ליעדים השונים, אפיינה את השירותים היעודיים הנדרשים, בכלל זה חנויות נוחות והתאימה רכבות ותחנות לביקוש הצפוי. כמו כן, מפתחת רכבת ישראל, יחד עם הרשות הלאומית לתחבורה ציבורית, במסגרת תוכנית שילובים, תוכנית לסנכרון זמני הרכבת לאוטובוסים המסיעים נוסעים לתחנות החדשות ולשאר התחבורה הציבורית.
בנוסף, מקדמת רכבת ישראל הדרכות ופעילויות הסברה בקרב תושבי אזור הגליל, וליתרונות הרכבת, נסיעה במנהרה, וכן לכללי הבטיחות הנדרשים בקרבת מסילות ומפגשי כביש מסילה.
תדירות הרכבות בקו החדש תעמוד על שתי רכבות בשעות השיא לכל כיוון (אחת עד באר שבע ואחת עד חוף כרמל) ורכבת אחת בשעות השפל (עד חוף כרמל).
סה”כ:
- כרמיאל – חיפה חוף הכרמל :36 רכבות ביממה.
- כרמיאל – ב”ש מרכז (דרך תחנות ת”א) 15 רכבות : 7 רכבות בשעות הבוקר, 8 רכבות בשעות אחה”צ.
שעות פעילות:
- רכבת ראשונה מכרמיאל (05:30) לחיפה חוף הכרמל (06:24).
- רכבת ראשונה מחיפה חוף הכרמל (05:57) לכרמיאל (06:54).
- רכבת אחרונה מכרמיאל (22:30) לחיפה חוף הכרמל (23:24).
- רכבת אחרונה מחיפה חוף הכרמל (22:57) לכרמיאל (23:54).
שינויים נוספים באיזור הצפון:
תוספת של רכבות בוקר/אחה”צ/ערב מקריית מוצקין ולב המפרץ לבאר שבע ותל אביב – במסגרת חניכת קו הגליל.
תוספת של רכבות בוקר/אחה”צ/ערב מבאר לשבע לתל אביב ותחנות לב המפרץ וקריית מוצקין – במסגרת חניכת רכבת הגליל.
עם פתיחת תחנת חיפה מרכזית המפרץ – תתווסף לכל הרכבות בקווים בית שאן-חיפה בת גלים/בית שאן-עתלית, עצירה בתחנה זו.
בהתאם לצורך התווספה רכבת מהירה (לכל כיוון) בין חדרה לתל אביב ובאר שבע. הרכבת המהירה תצא מתחנת חדרה בשעה 09:09, ובשעות הערב תצא הרכבת המהירה מתחנת ת”א סבידור מרכז בשעה 19:53.
המשמעות: במקום רכבת אחת בין השעות 19:30-20:30 מתל אביב לחדרה, יופעלו כעת שתי רכבות, כאשר אחת מהן תהא רכבת מהירה.
בנוסף לרכבות הרגילות בקו נהריה-מודיעין/באר שבוע – יופעלו בשעות השיא רכבות פרבריות (מאספות) מעכו לחוף הכרמל ובחזרה.