שבוע המודעות למניעת סרטן העור ולגילויו המוקדם יערך השנה בין התאריכים 18-24 ביוני. במהלך השבוע, יערכו פעילויות להגברת המודעות למניעת נזקי השמש, מתן המלצות לחשיפה מבוקרת לשמש ולגילוי מוקדם של סרטן העור שיכול להציל חיים. במסגרת פעילויות אלו ‘כללית’ מזמינה את כלל לקוחותיה לבצע בדיקה אצל רופא עור, ללא עלות, בעשרות נקודות הבדיקה לאיתור מוקדם של סרטן העור.

 

לדברי ד”ר גלינה טריף, מומחית לרפואת עור ב’כללית’ מחוז צפון: “חשיפה מוגברת לשמש עלולה לגרום לנזקים הנראים לעין באופן מידי כמו כווית שמש, ולנזקים ארוכי טווח אשר אינם מתגלים לעין באופן מידי – קמטים, הזדקנות מוקדמת של העור, כתמים חומים וצהובים, נגעים קדם סרטניים וסרטן העור מסוגים שונים, וכמו כן להופעה של עכירות בעדשות של העיניים (קטרקט). מומלץ להגיע לבדיקה של כל שטח העור על ידי רופא עור אחת לשנה ולהקפיד על הגנה מפני קרינת השמש הכוללת הימנעות מחשיפה לשמש בשעות החמות ולאורך זמן. כאשר אנו נמצאים בשמש מומלץ על חבישת כובע רחב שוליים, שימוש בתכשירי הגנה, לבוש מתאים ושימוש במשקפי שמש להגנת העיניים. במידה ומופיעה נקודת חן חדשה או חל שינוי בנקודת חן קיימת, יש להגיע לבדיקת רופא עור בהקדם שכן איבחון מוקדם של מלנומה – מציל חיים!”.

 

פרופ’ דיאן לוין, מנהלת המחלקה לחינוך וקידום בריאות ב’כללית’: “אנו מציינים את שבוע המודעות למניעת סרטן העור, הנערך ביוזמת האגודה למלחמה בסרטן ובשיתוף פעולה עמה, כדי להעלות את המודעות לחשיבות הגילוי המוקדם, אנו פועלים לכך שאנשים ידעו ויכירו סימנים מעוררי החשד להתפתחות סרטן העור ויפנו לבדיקת רופא. מניסיון העבר, מדי שנה אנו מאתרים אנשים שהתגלתה אצלם מלנומה- סרטן עור ממאיר, במהלך מבצע שבוע מודעות העור.  יחד עם זאת, חשוב להדגיש שניתן להגיע ולהיבדק במהלך כל השנה”.

 

 

לביצוע בדיקת האבחון יש לתאם מועד מראש במוקד 2700*.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn