צילום: תיעוד מבצעי מד״א

אב המשפחה נהרג לפני כ-40 שנה בתאונת דרכים במהלך נסיעה באמבולנס, משפחתו המשיכה את מורשתו.

הולכים בעקבותיו: אב המשפחה נהרג לפני כ-40 שנה בתאונת דרכים במהלך נסיעה באמבולנס, משפחתו המשיכה את מורשתו. לכבוד יום המשפחה שיחול ב-9.2: סיפורה של המשפחה במועצה המקומית ג’וליס בה כולם מתנדבים במד”א

סלימאן קואס, תושב מועצה מקומית ג’וליס, שהיה נהג אמבולנס בתחנת מד”א בנהריה, נהרג בתאונת דרכים בשנת 1984. לאחר מותו, החליטה משפחתו של סלימאן שהיא ממשיכה את דרכו במגן דוד אדום – לובנא, בתו, היא חובשת ונהגת אמבולנס ואחראית מערך מד”א בג’וליס. בעלה של לובנא, וסים הנו, הוא חובש ונהג אמבולנס ומתנדב ביחידת האופנוענים של מד”א, בנם הבכור, סלימאן, הוא חובש ומדריך מתנדב במד”א ובנם האמצעי, דן, הוא מגיש עזרה ראשונה. אמא של לובנא היא מגישת עזרה ראשונה, ואחיה הבכור, קאיד, הוא חובש בכיר ונהג אמבולנס, בתו בת ה-16 היא מגישת עזרה ראשונה.

צילום: תיעוד מבצעי מד״א
צילום: תיעוד מבצעי מד״א

אח נוסף, סאהר, הוא חובש, מדריך ונהג אמבולנס. אשתו ארואד היא מגישת עזרה ראשונה. ולא מדובר רק במשפחה הגרעינית – בן דודם, סלאמן סלאח הוא חובש בכיר ונהג אמבולנס, ומשמש בתור רכז מתנדבי נוער ובוגרים בתחנת מד״א במועצה מקומית ג’וליס. אשתו, מריא, גם היא חובשת. בן דוד נוסף מתנדב כחובש יחד עם אחותו ובנות דודן הן מגישות עזרה ראשונה.

לובנא מספרת על תחושת השליחות ועל המוכנות להסלמה בצפון הארץ: “גדלנו ללא אבא, דגלנו וחלמנו מילדות ללכת בדרך שלו להצלת חיים ולעזרה לזולת, אנחנו גאים בעצמנו, יש לנו עכשיו כל כך הרבה אנשים שיכולים להציל חיים. התחלנו כמשפחה ולאט לאט הרחבנו את משפחת מד”א בתוך מועצה מקומית ג’וליס, עכשיו יש יותר מ-300 מגישי עזרה ראשונה ביישוב, אז אנחנו מאוד גאים להיות שייכים למד״א, ארגון ההצלה הלאומי המיוחד שאוהב, מחבק ומכיל את המתנדבים. מאז ה-7.10 אנחנו בכוננות, כל הצוות של מד”א ג’וליס, יש לנו 22 אנשים עם תיקי כונן, ואנחנו עושים להם ריענונים כל הזמן, אנחנו יוצאים לקריאות בכל האזור ומוכנים לכל תרחיש”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn