מליאת המועצה האזורית הגליל העליון אישרה את תקציב המועצה לשנת 2022. סך התקציב השוטף כ-242 מיליון ש”ח, מהם חינוך: כ-98 מיליון ש”ח, רווחה: כ-30 מיליון ש”ח, וסל שירותים לתושב בתוך גדר היישוב: כ-24 מיליון ש”ח. תקציב המועצה נמצא במגמת גידול מתמדת כאשר משנת  2012 גדל התקציב בכמעט 90%, גידול שנתי ממוצע של כ-11 מיליון ש”ח.

עוד בתקציב, החברה לחקלאות אשר פועלת עם עודף שנתי של 50 עד 300 אלף ש”ח, קולחי גליל עליון שמובילה את הקמת מט”ש קריית שמונה בעלות של כ-150 מיליון ש”ח ואחראית על תשתיות מים וביוב בחלק גדול מהקיבוצים, והחברה הכלכלית שמבצעת תשתיות ציבוריות לשכונות חדשות, פעילה בתחומי תיירות, הקמה וניהול חניונים, שדרוג כבישים בקיבוצים ועוד. סך תקציב הפעולות השנתי של שלוש החברות העירוניות עומד על כ-150 מיליון ש”ח.

ממועצה אזורית הגליל העליון נמסר כי, התקציב ממשיך להביא לידי ביטוי את מאמצי המועצה לאזן את היחס בין הארנונה למגורים לבין סל השירותים לתושב וכיום המועצה מחזירה לתושביה 100% מהארנונה הנגבית בשירותים ובתמיכה תקציבית בתוך היישובים, כמו השתתפות בניהול החינוך בקהילה, אחזקת מקלטים, פינוי גזם, תקצוב עובדי נוי, תאורת רחוב, אחזקת דרכים ועוד.

דורית ברק, גזברית מועצה אזורית הגליל העליון: “בשל תקופת הקורונה שטרם עברנו ובגלל המצב הפוליטי במדינה בשנתיים האחרונות, אשר באו לידי ביטוי בקיפאון ושיתוק של מערכות רבות, כמו גם בחוסר ודאות לגבי העתיד הקרוב, גיבוש התקציב היווה אתגר של ממש. למרבה השמחה, לאחר שנתיים מאתגרות אושר תקציב מדינה, אולם סימני שאלה רבים נותרו באוויר, והם חייבו אותנו להתנהל בצורה זהירה ושקולה ואני שמחה שהצלחנו לגבש תקציב ראוי ואחראי. אנחנו מעריכים את האמון לו זכינו ממליאת המועצה ומהנהלתה”.

ראש מועצה אזורית הגליל העליון, גיורא זלץ.
צילום: מועצה אזורית הגליל העליון

גיורא זלץ, ראש מועצה אזורית הגליל העליון: “לאחר תקופה ארוכה ללא תקציב מדינה, יצאנו לדרך חדשה, אך המצב עדיין אינו יציב לחלוטין. בתוך אי הוודאות הזאת והאתגרים הגדולים שניצבים לפנינו, קיבלנו החלטה להרחיב את בסיס התקציב. בהחלטה זו אנחנו ממשיכים את ההצלחה שלנו, אשר מתבטאת בגידול רצוף ומתמשך של תקציב המועצה השנתי, גידול שעיקרו מופנה לחינוך, להגדלת סל השירותים לתושבים וליישובים, לתקציבי פיתוח מיוחדים ולרזרבה תקציבית שנתית. אני חושב שכולנו, חברי המליאה, הנהלת המועצה, והנהלות היישובים יכולים להיות גאים בהתנהלות התקציבית של המועצה והיכולת להציע תקציב כזה לשנת 2022.”

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn