חברי הכנסת אלי אלאלוף ומוטי יוגב מועדת הבריאות ביקרו השבוע במרכז הרפואי זיו. ח”כ אלאוף אמר במהלך ביקורו: “המרכז הרפואי מתמודד עם אתגרי העתיד בצורה מעוררת התפעלות וברמת מצוינות בינלאומית. יחד עם זאת החלק הישן של בית החולים נדרש לשיפוץ מאסיבי, בעיקר בנושא המיגון”

 

שירי פריאנט

 

 

ח”כ אלי אלאלוף, יו”ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, וח”כ מוטי יוגב, יו”ר ועדת המשנה לצמצום פערי הרפואה בצפון, ביקרו השבוע בבית החולים זיו על מנת ללמוד מקרוב אודות מצב שירותי הבריאות בפריפריה בכלל ובבית החולים זיו בפרט.

 

את חברי הכנסת אירח מנהל המרכז הרפואי זיו, אל”מ (במיל’) ד”ר סלמאן זרקא, אשר סקר בפניהם את העשייה והצמיחה המחוללת בשנים האחרונות בבית החולים. השינוי המשמעותי ביותר שהתקיים באזור לאחרונה הוא פתיחת מכון ההקרנות למען חולי הסרטן בצפון ובני משפחותיהם. כמו כן, עדכן ד”ר זרקא את האורחים בשדרוג השירותים הקיימים לצד הוספת שירותים חדשים, בהצלחה במבדק האיכות הבינלאומי וההסמכה היוקרתית מטעם ארגון ה-JCI, בחניכת המעבדות החדשות, בשיתופי הפעולה הפוריים עם המרכזים האקדמיים באזור, ועם משרד הבריאות ונציגי השלטון המקומי.

 

ח”כ מוטי יוגב, ד”ר סלמאן זרקא וח”כ אלי אלאלוף

 

כמו כן, סיפר ד”ר זרקא על הטיפול ההומניטארי בפצועים מסוריה שמכה גלים בתקשורת ברחבי העולם ומעורר הערכה רבה. בנוסף, פרש ד”ר זרקא את רשת הצרכים הנדרשים לצורך גישור פערים של שנים רבות בין שירותי הרפואה בפריפריה לאלו שבמרכז הארץ, ביניהם: תשתיות המחייבות הקמה או שדרוג, ההכרח במיגון לשעת חירום, מתן תקנים נוספים לרופאים, כינון שירותים חסרים, כגון: צינתור מוח, נוירולוגיה בילדים, אשפוז אונקולוגי ועוד.

 

 

חבר הכנסת אלי אלאלוף סייר במרכז לבריאות הילד ובמכון ההקרנות החדש ואמר במהלך סיורו כי “המרכז הרפואי מתמודד עם אתגרי העתיד בצורה מעוררת התפעלות וברמה בינלאומית מצוינות. יחד עם זאת, החלק הישן של בית החולים נדרש לשיפוץ מאסיבי, בעיקר בנושא המיגון. יש לציין את רמת המקצועיות הגבוהה והמסירות יוצאת הדופן של אנשי הצוות. המרכז הרפואי זיו הנו משענת אזורית חשובה, כמעסיק הגדול ביותר באזור וכמוקד הוראה אזורי, ועל כן יש לפתחו ככל שניתן”.

 

חבר הכנסת מוטי יוגב אמר כי מטרת הוועדה לאבחן ולדרוש פתרונות לפערי הבריאות בצפון. “איני רואה שום סיבה שאדם בצפון יזכה לפחות בריאות מאשר תושב המרכז. מדוע שמשפחתו של ילד הזקוק לשיקום, תאלץ להיטלטל עמו לשיקום עד רעננה פעמיים בשבוע על חשבונה, או שתאלץ לעבור לגור במרכז, או לוותר על השיקום? בצפון קיימים פערי מיטות, פערי אחיות ופערים בחדרי ניתוח ומרפאות, כמו גם פער במכשור וטכנולוגיה. לא ניתן לצפות להתפתחות הצפון ללא הדבר הבסיסי – בריאות טובה לכל! בדיוק כמו כל תושב אחר החי בערי המרכז. בוועדת המשנה של ועדת העבודה והרווחה, אנו עמלים כעת בלימוד ואיסוף הנתונים עם משרד הבריאות, בתי החולים, קופות החולים וגורמים נוספים בצפון. עם פתיחת מושב החורף, נכנס את הוועדה ובשיתוף גורמי הרפואה בצפון, משרד הבריאות ומשרד האוצר, נשתדל בקידום שרותי הבריאות בצפון”.

 

ד”ר זרקא התרשם מיוזמת הביקור של שני הבכירים מועדת הבריאות במרכז הרפואי זיו ומנכונותם להטות אוזן קשבת ולסייע בקידום שירותי הבריאות בפריפריה הצפונית, לצד החובה לפעול למען מימון אמצעי המיגון ושיפור מוכנות בית החולים הצפוני לשעת חירום. “הודיתי לחברי הכנסת על הביקור ועל ההתעניינות ונפרדנו בתחושה של אופטימיות ועשייה עתידית משותפת”.

 

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn