צילום: המכללה האקדמית תל חי

“אקדמיה בכיכר” של המכללה האקדמית תל חי מכון המחקר מיגל ועיריית קריית שמונה פותחים שנה חדשה

“אקדמיה בכיכר” של המכללה האקדמית תל חי, מכון המחקר מיגל ועיריית קריית שמונה פותחים שנה חדשה והציבור הרחב מוזמן לקחת חלק במגוון הרצאות ופעילות שטח ייחודית. עלות השתתפות להרצאה 30 ש”ח.

הפעילות באקדמיה בכיכר החלה בקיץ 2011 בעקבות המחאה החברתית שהתקיימה ברחבי הארץ וגם בקריית שמונה. בעיר בקריית שמונה התכנסו בין אוהלי המחאה לא מעט תושבים, סטודנטים ומרצים, ובנו יחדיו פרויקט ישראלי ייחודי: “אקדמיה בכיכר”. הרעיון היה, ועודנו, לייצר שותפות בין מומחים אקדמיים למומחים מקומיים, כדי לחולל שינוי משותף בחיינו באמצעות למידה.

בסתיו 2012 נפתח הקורס הראשון עם 22 מאזינים נלהבים וכעבור עשור, בסתיו 2022, יוצאת לאור תכנייה חדשה, עם עשרה קורסים לגמרי חדשים, ארבע קבוצות פעולה אקטיביסטיות, מאות נרשמים, מיליוני שקלים המושקעים בפעילות עצמה.

צילום: המכללה האקדמית תל חי

כל הקורסים צמחו מ”השטח” קרי מהצעות של תושבים ומרצים, כולם רלוונטיים לחיינו וכולם מועברים על ידי מומחים מוכרים בתחומם. נושאי הקורסים מגוונים ביותר, ונעים בין המדעי לחברתי, מניטור כימי של איכות המים בנחל עין הזהב עד להקמת ליגת דיבייט. בין הישן לחדש: מהכרות עם בתי הכנסת בקריית שמונה להכרות עם תערוכות אמנות חדשניות. ובכל מקום נוגעים בסוגיות העשויות לשנות את חיינו, הן במישור הציבורי, כמו תכנון יעדי הקרקע באצבע הגליל, והן במישור האישי כגון הכרות עם מעגל התגובה המינית.

בנוסף לקורסים, השנה יתקיימו גם מגוון סיורים בחבל הארץ היפיפה בו התברכנו, ובעזרת קבוצות של תושבים פעילים ייאסף מידע למען שיפור מצב הנחלים בקריית שמונה, בטובא-זנגריה ובכפרי רמת הגולן. התושבים והמומחים יחפשו ויגדירו יחד פטריות, צמחי מאכל, זוחלים, ציפורים ועוד, וגם ידווחו על מפגעים ולכלוך. עוד פרטים ולינק להרשמה ניתן למצוא בדף הפייסבוק של אקדמיה בכיכר, ושתהיה לכולנו שנת לימודים פורייה.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn