צילום: מועצה מקומית ראש פינה

לאחרונה, על פי החלטת משרד הפנים, בהליך גישור שנערך לפני מספר חודשים, הוחלט כי ארנונה בסך חצי מיליון שקלים על מגדלי המים בחצור הגלילית מחברת מקורות תעבור למועצה מקומית ראש פינה. לטענת מועצה מקומית ראש פינה, שטח השיפוט של המתקן נמצא בתחום ראש פינה ולכן דמי הארנונה של חברת מקורות יועברו למועצת ראש פינה ולא לחצור, כפי שנעשה בשנים האחרונות. בחצור הגלילית דורשים להחזיר לידם את הכנסות הארנונה ממגדלי המים המספקים מים לחצור הגלילית, ארנונה ששולמה עד היום לטענתם למועצה מקומית חצור הגלילית. 

לטענת מועצה מקומית חצור הגלילית חברת מקורות שילמה את הארנונה עבור מגדלי המים לחצור הגלילית, כאשר לאחרונה במועצה מקומית ראש פינה הבחינו במפות כי, המגדלים נמצאים בשטחה המוניציפאלי של ראש פינה ופנו למשרד הפנים שהחליט בהתאם למיקומם בשטח המוניציפלי כי התשלום יועבר לראש פינה. בחצור הגלילית זועמים על ההחלטה ומציינים כי השיוך של המגדלים לראש פינה הינה טעות אנוש וחוסר תשומת לב הפוגע בהכנסות המועצה ובתושבי חצור הגלילית. עוד טענו כי, לא ייתכן שמגדלי המים יספקו מים לחצור הגלילית, הגישה אליהם תהיה רק מחצור הגלילית, את הרעש שלהם יסבלו תושבי חצור הגלילית וההכנסה תלך לראש פינה. זה חלק נוסף שממחיש את חוסר הצדק, את חוסר היכולת של ראש פינה לחלוק עם שכנותיה והגיע הזמן שמדינת ישראל תעשה סדר וצדק שיתקן עוול היסטורי. 

ראש מועצה מקומית חצור הגלילית שמעון סויסה
צילום: מועצה מקומית חצור הגלילית

ראש מועצה מקומית חצור הגלילית שמעון סויסה: “מקרה זה ממחיש בצורה בהירה את הסיבה בגינה יצאנו למאבק לצדק חלוקתי בחלוקת השטחים ובחלוקת ההכנסות מנכסי מדינה. תושבי חצור הגלילית היקרים, מגדלי המים והארנונה בגינם ישובו לחצור הגלילית בתום תהליך זה, יחד נעשה צדק חלוקתי”

ממועצה מקומית ראש ראש פינה נמסר כי ראש פינה ממשיכה לשמור על הכנסותיה, כאשר משרד הפנים החליט כי ״מקורות״ תשלם דמי ארנונה עבור מתקן מאגרי המים לראש פינה, הנמצא בשטח שיפוטה.

ראש מועצה מקומית ראש פינה, מוטי חטיאל
צילום: מועצה מקומית ראש פינה

ראש מועצה מקומית ראש פינה, מוטי חטיאל: ״חבל שסויסה מנסה לפגוע במרקם השכנות של תושבי ראש פינה וחצור וממשיך לפרסם מצגות שווא ונתונים כוזבים, במקום לפעול לקידום הנכסים שכבר קיבל מראש פינה בעבר. במסגרת הרצון שלנו להמשיך ולשמור על מאזן תקציב המועצה לרווחת התושבים במושבה, אנו פועלים למיצוי זכויות הישוב במסגרת החוק. חלק מהעיוותים שנמצאו הם תשלום ארנונה של חברת ׳מקורות׳ למועצה מקומית חצור, שלא כדין. פעלנו לשינוי העיוות ואכן, משרד הפנים קבע כי תשלום הארנונה במקרה של מקורות יועבר לראש פינה. צר לי שראש מועצת חצור, שמעון סויסה, בוחר להמשיך ולפרסם מצגי שווא, שתכליתם לנסות ולזכות בחשיפה תקשורתית, תוך שהוא מטעה את התושבים שלו ואת האזור כולו”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn