מזג האוויר הגשום שאפיין את החודש האחרון, שינה את התמונה מבחינת החקלאים בגליל מהקצה לקצה. בחברה לפיתוח הגליל מדווחים על שינוי משמעותי שמטיב עם החקלאים. “החורף נפתח בחודשיים יבשים מאוד שהדאיגו אותנו מאוד אבל החורף ירדו משקעים רבים ששיפרו את התמונה באופן משמעותי” אמר זמיר כרמי חקלאי גידולי גד”ש בגליל העליון ודירקטור בג”ג של החברה לפיתוח הגליל.

 

עוד אוסיף זמיר ואמר: “הגשם מצוין לחקלאות, לפחות דבר אחד טוב קורה לנו החקלאים וגם זה בגלל שאינו קשור למדינה. כל מה שקשור לשר האוצר ולשר החקלאות רק פוגע בנו החקלאים, אז למזלנו הגשם לא תלוי בהם”.

 

עוד טרם מערכת הגשמים של השבוע הנוכחי, החקלאים מדווחים על כמויות מים גדולות מהממוצע בחורף עד כה- 120%. על פי הערכות עם הגשמים שירדו עד סוף השבוע, כמויות המשקעים בגליל ובגולן יחצו את רף 300 מ”מ גשם, כמות גדולה משמעותית מהממוצע לחודש זה, המהווה כ- 50 אחוזים מהממוצע העונתי.

 

גם ברשות הכינרת מדווחים על זרימות גבוהות במיוחד בנחלי הגליל. גיא קולר, מפקח מטעם רשות הכינרת מציין, כי הספיקה בדן גבוהה במיוחד ובשבוע שעבר חצתה את 6 מ”ק לשנייה. בעונה זו של השנה מדובר בספיקה גבוהה מאוד. עוד אומר קולר: “הזרימות בנחלים בגליל ובגולן, המשמעותיות והחזקות ביותר לפחות משנת 2012, על פי התחזיות מצפה לנו שבוע סוער, כך שהיד עוד נטויה. אם המשקעים יימשכו בדומה לשבועות האחרונים, הזרימה תתעצם וגם מפלס הכינרת ימשיך לעלות”.

 

עמוס לוין, סמנכ”ל החקלאות בחברה לפיתוח הגליל התייחס לכמויות המשקעים ואמר: “הגשמים ברוכים מאוד וכל חקלאי הגליל מברכים על כך, אבל אנחנו צריכים להמתין לסוף החורף. אנו מייחלים לעונה גשומה מעבר לממוצע, לא רק מבחינת כמות המשקעים, אלא גם בשפיעה בנחלים אחרי 3 שנים עם שפיעות נמוכות”.

 

 

צילום: רשות הכנרת

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn