אשכול כנרת עמקים

בונים עתיד בכנס תכנון אזורי אשכול כנרת עמקים

עשרות ארגונים, משרדי ממשלה, רשויות, גופים ציבוריים, עמותות ושותפים הגיעו לכנס תכנון אסטרטגי של אשכול כנרת עמקים המעצב את דמותו העתידית של האזור על 15 הרשויות החברות בו.

בהובלת גב’ ורד סולומון ממן, אדריכלית ראשית במשרד הבינוי והשיכון, התמקד הכנס בתכנון האסטרטגי האזורי ובתחומי המפתח – תיירות, תחבורה וכלכלה. זאת יחד עם משרד הפנים אשר הינו שותף מרכזי בתהליך ואותו ייצגה הגב’ שיר רבינוביץ’ מנהלת אגף אזוריות במשרד הפנים.

“אנחנו מייצרים שפה חדשה,  שפה אזורית שמבוססת על בניית הסכמות ועל אינטרסים משותפים. בתכנון האזורי אנחנו יכולים לחלום יותר, להעיז יותר, לשתף שותפים רבים ולדבר עם ראשי הרשויות ביחד”.

שיר רבינוביץ’ מנהלת אגף בכיר במשרד הפנים הוסיפה: “האשכול היא פלטפורמה משמעותית לצמיחה של הרשויות המקומיות והתושבים שלהם. האשכולות והתכנון האזורי הם הדרך לייצר מציאות טובה יותר, איפה שנכון לעשות דברים ביחד ובשיתוף פעולה באזור”.

ראש המועצה האזורית עמק המעיינות איתמר מטיאש ציין בכנס כי :” לצד התקופה המאתגרת והמורכבת חובה על כולנו להסתכל על העתיד וגם לתת אופק וכיוון למרחב שאנחנו פועלים בו”.

במוקד הכנס עמד מפגש מקצועי בשולחנות עגולים בהם דנו המשתתפים בכווני ההתפתחות העתידיים האפשריים במגוון תחומים בהן עוסקת התכנית האסטרטגית האזורית. תוצרי המפגש ישמשו אבן יסוד עבור צוות התכנון לבניית תמונת עתיד אזורית באשכול כנרת ועמקים.

דרור ללוש מנכ”ל האשכול אמר כי ” זו הזדמנות חד פעמית ב-50 שנה הבאות לא יערך תכנון נוסף לאזור, הכול מתחיל מתכנון, מחיבורים ומשיתופי פעולה. מודה לורד סלומון ממן, לשיר רבינוביץ’ ולאורי אילן שהיו ראשונים לבניית תהליך חשוב זה וכמובן לכל צוות התכנון ואנשי האשכול”. 

עוד אמר ללוש: “כי התוכנית הסופית תהיה פרקטית ותשמש את הרשויות ואת משרדי הממשלה” .

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn