טרגדיה איומה נמנעה השבוע בעיר צפת כאשר פעוט בן שלושה חודשים הובהל לבית החולים כשאינו נושם. במקום חיכה לו הצוות הרפואי למתן טיפול ראשוני ומציל חיים. ניידת משטרה ליוותה את הפעוט לבית החולים ונראה שחייו נצלו בנס ובתושיית השוטרים. ד”ר מייקל הררי רופא בכיר במרכז הבריאות לילד אמר:” לאחר ביצוע הנשמה, התינוק חזר לנשום באופן עצמאי, נערכו לו בדיקות מקיפות וביום שישי שוחרר לביתו”.

 

תקרית מעוררת דאגה נרשמה השבוע בעיר צפת, כאשר אם לפעוט בן שלושה חודשים, פנתה לניידת משטרה כשהיא אוחזת בפעוט כשאינו נושם. תוך שהיא בסערת רגשות של ממש. השוטרים הכניסו את האישה והפעוט לניידת המשטרה והחלו “דוהרים” לכיוון בית החולים זיו. במהלך הנסיעה, שוטר הסיור לקח את הפעוט, השכיב אותו על זרועו כשפניו כלפי מטה וטפח על גבו מספר פעמים, עד שהרגיש כי הפעוט נושם. בכך מנע השוטר טרגדיה איומה, שעלולה הייתה להתרחש בעקבות מצבו של הפעוט באותה העת.
במקביל לפעולות אלו, דיווח שוטר הסיור השני בניידת לתחנת המשטרה, להכין את הצוות הרפואי במחלקת מיון הילדים בבית החולים להגעתם עם פעוט שאינו נושם. עם הגעת השוטרים לרחבת מיון הילדים בבי”ח זיו, המתינו להם פרמדיקים של מד”א וצוות רפואי ממחלקת הילדים. השוטר רס”ר מאור אביטל מסר להם את הפעוט, והצוות הרפואי החל להעניק לו טיפול רפואי.
משיחה שנערכה עם האם, עולה כי הפעוט ישן בשעות הצהריים, וכשניגשה לבדוק אותו, הבחינה כי צבע עורו הכחיל והתינוק אינו נושם. האישה ובעלה ירדו במהירות לרכבם הפרטי והחלו בנסיעה לכיוון בית החולים, אולם עקב עומסי תנועה כבדים בעיר לא הצליחו להתקדם. לפתע הבחינה האם בניידת משטרה, רצה לעברם וביקשה את עזרתם. לבסוף, סוף טוב הכל טוב. התינוק חזר לנשום והוא שוחרר לביתו.
שוטר הסיור רס”ר מאור אביטל מסר: “אנו מאושרים שהיינו במקום ובזמן הנכון.כהורים לילדים הרגשנו את הכאב של האם, ועשינו הכל כדי שהתינוק יחייה. תפקידנו הראשון במעלה הינו הצלת חיים”.
ד”ר מייקל הררי רופא בכיר במרכז הבריאות לילד אמר: “לאחר ביצוע הנשמה, התינוק חזר לנשום באופן עצמאי, נערכו לו בדיקות מקיפות והוא שוחרר לביתו”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn