צילום: עיריית קריית שמונה

בית הספר רמב”ם בקריית שמונה זכה בפרס היוקרתי חסד וחמ”ד של החינוך הממלכתי דתי

בית הספר היסודי רמב״ם והמנהלת הגב’ רחל הוד התבשרו השבוע על זכייתם  בפרס היוקרתי חסד וחמ״ד של החינוך הממלכתי דתי לשנת התשפ”ג על עשייה קהילתית ייחודית בחינוך הממלכתי דתי. הענקת הפרס תתקיים ביום ראשון, 19.2.2023 בבית “נפש ונפש” בקריית הלאום בירושלים. 

בית הספר רמב״ם זכה בפרס היוקרתי על כך שהוא אימץ את קהילת בני המנשה בקריית שמונה ומהווה עבורם עוגן קהילתי. בתוך מבנה בית הספר מקיימת הקהילה את בית הכנסת לרווחת הקהילה. תלמידי בית הספר רמב”ם זוכים למעטפת קליטה מיוחדת הכוללת גם תומכי הוראה בשפה הקוקית. בבית הספר מתקיימת פדגוגיה ייחודית הנמצאת בשיח תמידי עם הסביבה הטבעית והעירונית על כל משאביה, בכל שבוע יוצאת כל כיתה ליום למידה במרחב העירוני בו התלמידים חוקרים את עירם ומחזקים את תחושת השייכות לקריית שמונה תוך כדי שהם רוכשים מיומנויות של למידה עצמאית בצורה חוויתית.

הגב’ רחל הוד, מנהלת בית הספר רמב”ם: “נרגשת מאוד מקבלת הפרס הארצי חמ”ד וחסד. בית הספר פועל במספר תחומים לעשיית חסד עם הקהילה. הקהילה הראשונה היא קהילת עולי בני המנשה, שמנו לעצמנו למטרה, לעטוף ולאפשר קליטה מיטבית עד כמה שניתן לקהילת בני המנשה. לאפשר להם תחושת שייכות וחיבור לקהילה המקומית.
לשם כך הובלנו מספר מהלכים: מתן מקום בבית הספר שיהווה עבורם בית כנסת ומועדון, לפני שנתיים הפעלנו גם אולפן ללימודי עברית בשיתוף מוטב יחדיו וסטודנטים ממכללת תל חי. בשנתיים האחרונות קלטנו בת שירות מקהילת בני המנשה, השנה אמצנו גם את הדסה (בת הזוג של יואל לנגהל ז”ל). אגף שחר ממשרד החינוך ייד עם אגף החינוך סייעו בגיוס שעות תקן למתן תמיכות בהוראת העברית. בית הספר מפעיל גם את תכנית יעל , תגבור לימודי העברית 3 פעמים בשבוע לאחר שעות הלימודים. ולאחרונה קלטנו גם נאמנה דוברת קוקית לטובת תלמידי בני המנשה למפגש חברתי-רגשי. התחום השני בו אנו פועלים הוא , קבלת השונה וחיבור בין קהילות שונות של תלמידים, תלמידי כיתות ה-ו מבית הספר מקיימים למידה משותפת אחת לשבועיים סביב הנחל הנמצא בסמוך לבית ספר רננים. החיבור שנוצר בין התלמידים מרגש ומחזק מאוד , למעשה חיבור טבעי בין ילדים העוסקים יחד בקיימות ובשמירה על המרחב הציבורי בעיר הנחלים. תחום נוסף של חסד הוא מגוון פעילויות שמפעיל בית הספר בלמידה בחוץ. פעילויות עם ילדי הגנים.
הדרכת קבוצות סביב הנחלים ובחדר בריחה, פעילויות של תלמידי פותחים עתיד עם בית הקשיש לאורך כל השנה ואימוץ אתרים בעיר לניקיון , לדוגמא: השביל המוביל לרחוב עולי הגרדום, חורשת הנופלים, פארק קק”ל ועוד. זו ההזדמנות לומר תודה מעומק הלב לכל השותפים לעשיית החסד.
בראש וראשונה התלמידים, צוות המורים המסור וקהילת ההורים. לרחל מזרחי, מנהלת רננים וכל הצוות המסור.
לאגף החינוך , הרשות המקומית ופיקוח משרד החינוך .
למוטב יחדיו ,פותחים עתיד, תנועת איילים והחברה להגנת הטבע.

.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn