צילום: מועצה אזורית הגליל העליון – ארכיון

לפני מספר ימים, רשות החירום הלאומית (רח”ל), קיימה ביקורת מוכנות לחירום במועצה אזורית הגליל העליון. הביקורת נערכה בשיתוף פיקוד העורף ומשרדי הממשלה כמו משרד הביטחון. בדו”ח רח”ל שסיכם את הביקורת נכתב כי, היערכות מועצה אזורית הגליל העליון למלחמה טובה מאוד, ורמת המוכנות לחירום היא טובה מאוד (מינוס). אלוף פיקוד צפון אמיר ברעם, ומפקד המחוז של פיקוד העורף, ציינו את מועצה אזורית הגליל העליון כדוגמה ומודל להיערכות ומוכנות לחירום.

המטרה העיקרית של הביקורת היא להעריך את רמת המוכנות של מועצה אזורית הגליל העליון למצבי חרום שונים בהתאם לתרחישי הייחוס: להציג תמונת מצב של הנושאים המבוקרים בתחום המקצועי וההיערכות לחירום, להוות תשתית להמשך טיפול בממצאים המציגים פערים, ולשמש כמקור ידע ללמידה ולהפקת לקחים.

עופר שושן מרח”ל, ציין בדו”ח שכתב כי: “האתגר המרכזי של המועצה בשעת חירום הינו תרחיש מלחמה, והיערכותה למלחמה טובה מאוד. למרות שלא קיבלה מהרמה הממונה את תרחיש הייחוס המשקי, המועצה הפיקה את המשמעויות והכינה תכנית מענה”. לדברי שושן, גם בכל הקשור לתרחישי רעידת אדמה מוכנות המועצה הינה טובה מאוד, ואילו בנוגע לצח”י כתב כי “ראוי לציין לחיוב את היערכות הצח”י במועצה, קיים צח”י בכל ישוב אשר עבר הכשרה בסיסית וביצע תרגול, ניכר שהמועצה משקיעה רבות בתחום זה”.

אסף לנגלבן, מנהל אגף מוניציפאלי וקב”ט המועצה: “היערכות המועצה לחירום הינה חלק משגרת העבודה של כלל מנהלי האגפים והמחלקות והתוצאה הטובה מאוד אכן קיבלה ביטוי בביקורת שנערכה למועצה. אנו מודים לרח”ל ולנציגי משרדי הממשלה על הביקורת, אך מעל אנו מביעים הערכה לראשי הצח”י, לרבש”צים ולמתנדבים הרבים בקיבוצים ששותפים לעשייה ומהווים חלק מרכזי במוכנות לשעת חרום”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn