קרדיט: עמותת בית הגלגלים

בני נוער עם מגבלה מהצפון משתתפים בתוכנית מיוחדת להשתלבות עצמאית בקהילה

בני נוער עם מגבלה מהצפון יחד עם עשרות מכל רחבי הארץ משתתפים בתוכנית ‘עצמאיים בשטח’, תוכנית מיוחדת להשתלבות עצמאית בקהילה שמפעילה עמותת בית הגלגלים במסגרת פיילוט משותף של הג’וינט, ביטוח לאומי ומשרד הרווחה.

היוזמה להקמת התוכנית, הקמה במטרה להכין בני נוער עם מגבלה לחיים עצמאיים ואוטונומיים בקהילה, מגיעה על רקע העובדה כי אחוז הצעירים בגילאי 18-35 עם מגבלה החיים בבית הוריהם עומד כיום על כ- 65%, פי 3 לערך מהאוכלוסייה הכללית, וההבנה כי במידה והם והוריהם יקבלו את ההכנה הדרושה על כל מרכיביה, הם צפויים להשתלב יותר בקהילה, ולא להיות תלויים במענים חוץ ביתיים ותמיכות מרובות.

דור-גז
דור-גז

כחלק מהתהליך עוברים המשתתפים בתוכנית חוויית לינה מחוץ לבית ההורים ליום בשבוע, הכוללת מגוון התנסויות עצמאיות בדירה. למידה חווייתית בתחומי החיים השונים, כגון ניהול משק בית, נסיעה בתחבורה ציבורית, והתנהלות עם כסף. טיפוח כישורים אישיים ובינאישיים. תרגול של שימוש במגוון המשאבים הקהילתיים, כדוגמת טיול בגינה, הליכה לבנק, וישיבה בבית קפה. וכן התנסות ביצירת קשרים עם שכנים ושותפים שונים בקהילה.

פיילוט התוכנית מופעל בהצלחה בשלוש השנים האחרונות עבור בני נוער עם מגבלה פיזית וכן בני נוער על הרצף האוטיסט. “ההשתתפות בתוכנית מגדילה את הסיכוי שבני הנוער יבחרו לאחר בית הספר במסלולים שמקדמים חיים עצמאיים בקהילה” מסביר מנכ”ל עמותת בית הגלגלים אביב שפיגלמן. “זה יתרום לרווחתם האישית ויפחית את התלות שלהם”.

קרדיט: עמותת בית הגלגלים

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn