סגן ברק טל מקרית שמונה, סמל מעיין רוז מכרכום וסג”מ זהר זלץ מלהבות הבשן, יקבלו את אות מצטיין הנשיא בטקס חגיגי שיערך ביום העצמאות בבית הנשיא.

 

המצטיינים גם יופיעו בטקס המסורתי של יום העצמאות בהר הרצל מול ראש הממשלה, נשיא המדינה ושר הביטחון.

 

סגן ברק טל 

 

 
ברק התגייס במחזור נוב’ 14 למסלול ייעודי לקצונה בחיל חימוש, עשה טירונות רובאי 03 בניצנים, עבר לקורס נשק ולאחר מכן לקורס פיקוד (אופק) וסיים בהצטיינות.הוא סופח לגדוד פתן בצנחנים כנשק ולאחר מכן עבר לבה”ד 1 ועשה מסלול מיוחד למצטיינים, בו 80 צוערים ממדינות שונות עוברים ביחד קורס בגרמניה (דרזדן) ועוברים הכשרה שמטרתה לפתח את תהליך הקצונה בארץ. לאחר מכן חזר שוב לבה”ד 1 לשבוע המסכם, סיים ועבר הכשרה חילית- סיים כמצטיין מופת ושובץ בגדוד געש, שם סיים את התפקיד כקצין מצטיין גדודי.
לאחר מכן קיבל הגדוד טנקים חדשים קיבלו והוא עסק בכל החניכה של הפלוגות על הטנק, דבר הקורה פעם ב40 שנה.
ההצטיינות לא מהווה סגירת מעגל בשבילו אלא פתיחת מעגל- הוא מספר כי הוא רואה את עצמו ממשיך בצבא לקריירה וההצטיינות זו זריקת מוטיבציה גדולה להמשך.

 

סג”ם זהר זלץ

 

 

אביו של זהר, ראש מועצה אזורית גליל עליון- גיורא זלץ, שירת בחטיבת השריון 188 בגדוד 74 בתור מפקד השלמה. זהר מספר כי רצה להתגייס לחיל השריון בשביל ללכת בעקבות אביו ורצה לשרת במקום מגוון בכדי לגעת ולהכיר מגוון רחב של אנשים. זהר התגייס לחיל השריון בחודש אוגוסט שנת 2014 ושובץ בגדוד המסייעת, הוא יצא לקורס פיקוד ישר לאחר שסיים את ההכשרה ושובץ להיות מפקד כיתת לוחמים בגדוד עז במשך שמונה חודשים, עד שיצא לקורס קצינים. בסוף השלמת הקצונה, עלה זוהר להיות מפקד מחלקה בגדוד הבוקעים. הוא מספר כי מה שהניע אותו לצאת לפיקוד זה הבית והסביבה התומכת בו. זהר רוצה לחנך ולהשפיע, והוא אומר כי בתור מפקד הוא מאד פתוח ומוכן לשמוע את כולם ולתת מענה לכל חייל. מאד חשוב לזהר לפתח את פקודיו באופן מקצועי ואישי, גם מעבר לתחומי הצבא.

 

סמל מעיין רוז 

 

מעיין התגייס בנובמבר שנת 2014. הוא הגיע לגדוד ולאחר חודש וחצי יצא לקורס חובשים בבה”ד 10 במשך שלושה חודשים.

כיום, הוא משרת כחובש מחלקה בפלחוד בזלת כבר במשך שנתיים והוא החובש היחידי בגדוד כרגע.
מעיין אומר כי הרגע שהכי שינה עבורו את השירות הוא היציאה לקורס חובשים, שם הבין כי זהו מקומו וזו הדרך בה הוא רוצה להעביר את שירותו הצבאי. ההצטיינות עבורו היא כבוד גדול ותחושה טובה על כך שהוא פועל בדרך נכונה.
דרך הצבא גילה מעיין עולם רפואה מדהים והוא שואף להמשיך בעולם זה גם בהמשך חייו.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn