לאחר חמש שנים של תכנונים, הונחה היום (שלישי) אבן הפינה והחלו עבודות התשתית להקמתו של יקב רקנאטי החדש בפארק התעשיות דלתון, על ידי בעלי היקב – לני רקנאטי ואורי שקד. לני רקנאטי, יו”ר היקב: “זוהי הגשמת חלום וציונות במיטבה – להקים בגליל מפעל המבוסס על חקלאות ועל חיבור לאדמה – בדיוק 20 שנה אחרי הבציר הראשון של היקב”.

צילום: אביהו שפירא

מבנה היקב, שיוקף בגן, ישתרע על פני 5,700 מ”ר שייבנו על מגרש שגודלו 15 דונם, ויכלול מרכז מבקרים עם מרפסת תצפית לעמק החולה והחרמון, חדר חביות חפור מתחת לאדמה, מחסן משוכלל ומקורר, רחבת מיכלים ואולם ביקבוק, לצד משרדים, חדר טעימות, ספריית יינות מתיישנים ועוד. ההשקעה הכוללת בתכנון היקב, בבנייתו ובציוד תעמוד על כ-50 מיליון שקלים. העבודות צפויות להסתיים בחודש ינואר 2022.

צילום הדמיה יקב רקנאטי

המיקום החדש נבחר עקב קרבתו לרוב כרמי היקב, הנופים המרהיבים הסובבים אותו ומיקומו הפסטורלי. היקב ייבנה על פי תקן אמריקאי מחמיר של בניה ירוקה –LEED (Leadership in Energy and Environmental Design) ויאובזר בציוד החדשני והמשוכלל ביותר. הוא צפוי לאפשר כושר ייצור של עד 2 מיליון בקבוקים בשנה. את היקב תכנן משרד האדריכלים LKS מבילבאו שבספרד – חברה בינלאומית לתכנון פרוייקטים, אשר תכננה יקבים רבים ברחבי העולם.

לני רקנאטי, יו”ר היקב: בדיוק 20 שנה אחרי הבציר הראשון של היקב, אנו מגשימים בהתרגשות חלום ומקימים בית ליקב רקנאטי בסמוך לכרמי היקב, אשר יהיה מרכז מבקרים גלילי תוסס, ויבטא את אהבתנו ליין ולאדמה ואת החלום הציוני שלנו להקים בארץ תעשיה המבוססת על חקלאות”.

אורי שקד, מבעלי יקב רקנאטי, מוסיף “אחרי שהבאנו את יינות היקב לאלפי נקודות מכירה, מסעדות, חנויות יין ורשתות שיווק, אנו גאים להקים בית מארח לחובבי יין מכל רחבי הארץ, שיוכלו להכיר מקרוב את האנשים שמאחורי הבקבוקים, את המסירות ואת האהבה שאנחנו משקיעים ביין – מרגע הבציר ועד שהוא מגיע לכוסות”.

עמית סופר, ראש המועצה האזורית מרום הגליל ויו”ר פארק תעשיות דלתון: “הנחת אבן הפינה למבנה החדש של היקב מהווה עדות לתנופת הפיתוח המרשימה של מרום הגליל בכלל ופארק תעשיות דלתון בפרט. אנו מעריכים ומחזקים את אנשי עסקים ותעשיינים אשר בוחרים להשקיע בפיתוח הגליל, הם מהווים חלק מרכזי ביסודות התומכים בכלכלה הישראלית. נמשיך לפתח את פארק תעשיות דלתון לטובת תושבי האזור כולו ולמשוך חברות חזקות ואיכותיות מכל רחבי הארץ”.

ראש המועצה האזורית מבואות החרמון, בני בן מובחר: “הנחת אבן פינה והתחלת העבודות של בניית יקב רקנאטי בפארק דלתון באזור חבל כרמים, המשותף לארבע רשויות השותפות בפארק מבשר על קידום משמעותי בפרויקט חבל כרמים , “תיירות היין” באזורינו שהחל במטרה לקדם ולעודד את הפעילות התיירותית באזור. כבר היום עסקי היין באזור משגשגים והם מהווים בסיס למינוף האזור כולו. ב”חבל כרמים” ישנם -40  יקבים המשתרעים על כ-25,000 דונם ויותר ממאה חמישים משפחות מתפרנסות מהיקבים. כשותף לדרך להבאת יקב רקנאטי לאזור לאחר 5 שנים של תהליכי תכנון הגיע הזמן לברך על המוגמר. אני רואה בהקמת היקב הזדמנות לקפיצה כלכלית לחבל כרמים, פארק דלתון ולכול התושבים באזור. את לני ואורי הבעלים של יקב רקנאטי הכרנו לפני חמש שנים כשחשבתי שיהיה נכון להביא אותם לגליל לפארק דלתון. נסענו המנכ”ל ללו ואני ליקב בבת חפר והתחלנו בשכנוע שיגיעו לגליל. זכינו לביקור גומלין של הבעלים , לני ואורי שקד בפארק דלתון ושם  התקבלה ההחלטה לבנות יקב בדלתון. היום משפחת  רקנאטי  מצטרפת אלינו לחלום ההתיישבות ופיתוח התעסוקה בגליל. “

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn