מאת דנה אלימלך.

כמה ימים לפני פתיחת שנת הלימודים הודיעו להורי ילדי בית הספר “יצחק הנשיא” שנסגר בכיתות ג’ – ו’ בעיצוב התנהגות שהם ילמדו השנה במקלט בבית הספר “מצודות”. ההורים כועסים ואומרים, כי לא ישלחו את ילדיהם ללימודים. בגנים הארוכים הרשות עדיין לא השלימה את כל מערך הצוותים החינוכיים לשנת הלימודים הבאה. ההורים זועמים ואומרים, כי הם מיואשי חינוך ומתכוונים להשבית חלק מהגנים הארוכים בפתיחת שנת הלימודים.

צילום: משרד החינוך
למצולמים אין קשר לכתבה

הורי בית הספר יצחק הנשיא שנסגר: ” “רימו אותנו” – “אנחנו לא סוג ב’.

השבוע התבשרו הורי הילדים בכיתות ג’ – ו’ לעיצוב התנהגות מבית הספר “יצחק הנשיא” שנסגר כי ילדיהם ילמדו בשנת הלימודים הקרובה בכיתות במקלט בבית הספר “מצודות”, ולא כפי שהובטח להורים במבנים יבילים (קראוונים). לטענת ההורים בהנהלת העיר הודיעו להם כמה ימים לפני פתיחת שנת הלימודים כי לא נמצא מקום ללמידה עבור התלמידים והם ילמדו במקלט לפחות עד חודש נובמבר השנה.

חלק מההורים אמרו, כי הם מרגישים שהרשות רימתה אותם. בפעם הראשונה על סגירת בית הספר “יצחק הנשיא” שלטענתם נעשתה “מאחורי גבם”, ובפעם נוספת שהובטח להם כי ילדיהם לא יפגעו מסגירת בית הספר ומהמעבר לבית ספר חדש, ויוקצה עבורם מתחם לימוד ראוי עם כיתות מתאימות בבית הספר “מצודות”, אך כאמור בשנת הלימודים הקרובה הם ילמדו במקלט בית ספר “מצודות”.

אמא לילדים מבית הספר “יצחק הנשיא” שנסגר וילמדו השנה במקלט בבית הספר “מצודות” אומרת, כי ילדי עיצוב התנהגות צריכים להישאר ללמוד ביחד בכיתות מסודרות וסביבה שמתאימה לצרכים שלהם. ומסבירה, כי בפגישה שנערכה בבית הספר “מצודות” בחודש יוני, הוסבר להורים, כי אין מקום לכיתות לימוד במבנה בית הספר מצודות והם ילמדו במבנים יבילים בשטח בית הספר ויוקצה לכך תקציב מהרשות, בפגישה ציינו בפני ההורים כי קיימת האפשרות שכל התלמידים ילמדו יחד במקלט אך ההורים לטענתם היו בטוחים שהרשות תעשה כל מאמץ לדאוג לכיתות לימוד מתאימות. כפי הנראה, לטענתה, לא הושג התקציב שהובטח להורים עבור כיתות לימוד, לאחר שהודיעו להורים כי הילדים בכיתות ג’ – ו’ בעיצוב התנהגות ילמדו השנה במקלט, ותלמידי א’ – ב’ בכיתות עיצוב התנהגות, ילמדו בכיתות במבנה מתחם בית הספר “מצודות”. ואומרת, כי ההורים מודאגים מהתנאים בהם ילמדו הילדים במקלט סגור, ללא חלונות, ובזמן קורונה, כאשר הילדים נדרשים לריחוק חברתי, ובלימוד במקלט עם מספר גדול של ילדים הריחוק החברתי אינו מתאפשר. נוסף לכך שהילדים צריכים סביבת לימוד מותאמת עבורם.

בית הספר “יצחק הנשיא” שנסגר לפני מספר חודשים על ידי הנהלת העיר ישמש כבית ספר מארח לבית הספר “תל חי” שיעבור חיזוק מבנים לרעידות אדמה. במכתב שנשלח (17/8) ליו”ר הנהגת ההורים בבית הספר “תל חי” גולן מימון על ידי מנהלת המחוז במשרד החינוך הגברת ד”ר אורנה שמחון בנושא חיזוק מבנים בבית הספר תל חי ומעבר זמני לבית הספר יצחק הנשיא, הגברת שמחון ציינה, כי הרשות פועלת בנמרצות ובנחישות על מנת לבצע את המהלך בצורה טובה עם סביבה מיטבית לילדי בית הספר. ומתוך כך, נשאלת השאלה האם הרשות פועלת באותו המרץ והנחישות לפעול לסביבה מיטבית לילדי עיצוב התנהגות של בית הספר יצחק הנשיא שילמדו השנה במקלט לאחר שבית ספרם נסגר במפתיע.

עוד ציינה הגברת שמחון כי הרשות הקצתה סכום נכבד לתיקון ליקויי הבטיחות שקיימים בבית הספר יצחק הנשיא. ליקויים שהרשות לא תיקנו בזמן שילדי “יצחק הנשיא” למדו ושהו פיזית בבית הספר ורק עכשיו עם המעבר של בית ספר “תל חי” מתקנים את הליקויים. נראה כי הרשות פועלת גם ליצירת הצללה בשטח בית הספר למרות שאין חובה לכך. אך גם כאן נשאלת השאלה, האם ילדי יצחק הנשיא לא היו צריכים הצללה בשטח בית הספר בזמן שלמדו ושהו פיזית בבית הספר? נראה כי גם מערך ההסעות מטופל היטב על ידי הרשות כפי שציינה הגברת שמחון.

כזכור בשנה וחצי האחרונות עיקר הטענות של ההורים בבית הספר “יצחק הנשיא” הם כי הרשות לא הקצתה משאבים לצורך שיפוץ ותיקון ליקויים בבית הספר “יצחק הנשיא”, וכעת, ילדי בית הספר “תל חי”, ילמדו בבית הספר “יצחק הנשיא”, ובהנהלת העיר מצאו את התקציב הנדרש לתיקון הליקויים. הגברת שמחון ציינה במכתבה ליו”ר מימון כי הרשות השקיעה כסף רב לצורך תיקון הליקויים. ההורים אומרים, כי כאשר נודע להם שתוקנו הליקויים עבור ילדי בית הספר “תל חי” ולא עבור ילדי “יצחק הנשיא” ההבנה שכך נעשה גורמת להם להרגיש “סוג ב'” בעיני הרשות, שמוכיחה זאת פעם נוספת לאחר ששלחה את ילדיהם ללמוד במקלט ובלי סביבה מתאימה לצרכים של הילדים. ומוסיפים, כי סגירת בית הספר “יצחק הנשיא” הייתה מיותרת, במיוחד בזמן הקורונה כאשר נדרשים לכיתות קטנות ומסבירים, כי בית ספר “מצודות” הוא בית ספר מעולה עם מנהלת מצוינת אבל הוא לא מתאים לילדים שלנו”.

שוב הרוחות סוערות בגנים ארוכים וזאת רק כמה ימים לפני תחילת שנת הלימודים.

הגנים הארוכים במערכת החינוך בקריית שמונה עברו השנה טלטלות רבות ואף השבתה של מערך הלימודים. תלונות רבות של הורים על קושי גם בזמן חופשים וחגים, כאשר בימים אלה היה צוות חסר של סייעות וגננות. בנוסף, לתוספת תשלום של מאות שקלים בחודש עבור הגנים הארוכים. ואם לא די בכך, כמה ימים לפני פתיחת שנת הלימודים, בחלק מהגנים הארוכים עדיין לא הושלמו הצוותים החינוכיים בגנים, ובחלקם התפרקו צוותי חינוך של שנים שהביאו לערעור וחוסר יציבות בחלק מהגנים לקראת שנת הלימודים הבאה. הורים לילדים בחלק מהגנים הארוכים אומרים, כי שבוע לפני פתיחת השנה הודיעו להם כי הצוות החינוכי של הסייעות עובר לגן עירייה. ההורים אומרים, כי אלו צוותים מסורים שהורי הילדים רשמו את הילדים לגנים על פי הצוות המחנך והמוביל בגן וכעת הוחלט לערוך שינויים בחלק מהגנים הארוכים והם מודאגים.

הרשתות החברתיות סערו השבוע בתגובות של הורים זועמים אך בעיקר מיואשים. עם קריאות להנהלת העיר להתעורר, ועל כך שמערכת החינוך בגנים הארוכים נהרסה. לטענתם בגני העירייה שהסייעות מהגנים הארוכים עוברות אליהם הרוויחו נשים מסורות שטובת הילדים הייתה בשבילן מעל הכול אך הם הפסידו מבחינתם. ומוסיפים, כי בגנים הארוכים נקלטו לעבודה סייעות חדשות ממכרז שנפתח לפני שבוע לטענתם, והן התקבלו תוך מספר ימים לטענת ההורים, וזאת בלי לפגוע בכבודם של הסייעות החדשות אך ההורים נרשמו לגנים על פי צוות חינוכי שהיה קבוע וידוע להורים. ההורים אומרים, כי בפניות לעירייה בדבר הסייעות החדשות נאמר להם כי הופעל שיקול דעת בבחירת הסייעות, ונעשו בדיקות מעמיקות, אך הדבר אינו מספק את ההורים בעקבות הזמן המועט שהיה לרשותם לקלוט צוות סייעות חדש.

וכל זאת בנוסף לעלויות הגבוהות עבור התשלום לגנים שגובה הרשות. ההורים מסבירים, כי בגן עירייה משלמים תשלום של 2400 שקלים בשנה, בעוד בגנים הארוכים התשלום מגיע לסכום של 12,000 שקלים בשנה, ולרוב ההורים שני ילדים בגנים הארוכים, והתשלום מגיע עד לסכום של 24,000 שקלים בשנה. ההורים אומרים, כי ההתנהלות מולם היא לא תקינה וכספים רבים שהרשות גבתה במשך חודשיים בזמן תקופת הקורונה עבור ארוחת בוקר שכלולה במחיר התשלום החודשי עדיין לא הוחזר על ידי הרשות להורים. בנוסף לתשלום לגן על מתכלים (חומרי ניקיון וציוד לפעילות השוטפת בגן) שלא הועבר לחלק מהגנים כבר מספר חודשים וההורים שילמו גם את הכסף עבור המתכלים שלא סופקו. ההורים אומרים, כי אם הם לא יהיו מרוצים מהשינויים שנכפו עליהם הם מתכוונים להשבית חלק מהגנים הארוכים בפתיחת שנת הלימודים בעוד מספר ימים.

מאגף החינוך נמסר: “בחודשים האחרונים מאז הוחלט על העברת הכיתות ההתנהגותיות לבית ספר מצודות, עושה הרשות והנהלת בית הספר כל מאמץ על מנת להעניק לתלמידים ולצוות החינוכי סביבה פיזית, חברתית ורגשית מיטבית. הוגשו תכניות לשיפוץ כיתות ולתוספת מבנים יבילים וגוייס תקציב משמעותי. העבודות החלו והן מתקדמות לקראת פתיחת שנת הלימודים. עם זאת עד להשלמת העבודות בצורה מלאה ובשל מתווה הקורונה אשר פורסם ע”י משרד החינוך לשנת תשפ”א הדורש פיצולים ילמדו חלק מילדי החינוך המיוחד, כמו גם קבוצות של תלמידים בחינוך הרגיל, בכיתות לימוד במקלטים המשמשים מזה שנים רבות כמרחבי למידה דו תכליתיים. הכיתות במקלטים משופצות, ידידותיות, ומשמשות בשגרה כחללי מייקרספייס, מוסיקה, אנגלית, תנועה ועוד”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn