הישג מרשים במסגרת פסק דין שניתן השבוע נרשם לחובת בית החולים זיו בצפת. התובעת נורית אל נתן תקבל פיצוי כספי בסך 2.9 מיליון שקלים וזאת בגין רשלנות בית החולים שהביאה להחלקתה של נורית ולפגיעות ונזק גופני רב. בית המשפט המחוזי בירושלים לא חס בביקורת על בית החולים: “ממכלול העדויות עלה שלא נהוג על ידי בית החולים לבדוק באופן סדיר את הניקיון או את רטיבות הרצפה…לפי כך יש לקבוע כי בית החולים התרשל במילוי חובותיו כמעסיק”

מאת רועי אלפסי

נורית אל נתן הייתה עובדת בית החולים זיו בצפת. בשני אירועים שונים בהם החליקה בשנת 2007 נפגעה וגופה ניזוק. לאור כך תבעה את בית החולים והשבוע ניתן פסק הדין. פסק הדין הינו מפצה את התובעת ב-2,352,000 מיליון שקלים בתוספת של 550 אלף שקלים עבור שכר טרחת עורך דין. סך הכל בית החולים הפסיד בתביעה קרוב ל-3 מיליון שקלים והנוסף קיבל ביקורת רבה ובוטה מבית המשפט המחוזי בירושלים. את התובעת ייצג משרד עו”ד נשיא מראש פינה ושותפו עו”ד לוי יעקב מירושלים.

בשני האירועים בהם החליקה התובעת בשנת 2007 טענה לפגיעות בגופה אשר הביאו לנכותה. בית המשפט, לאחר שנים בהם התנהל המשפט, מקבל את טענות התובעת נורית אל נתן וקובע כי בשני האירועים הגרסה שלה מהימנה ומקובלת עליו. בית המשפט מעביר ביקורת נוקבת על בית החולים. באשר לאירוע הראשון אומר בית המשפט: “יש לקבוע כי בית החולים התרשל במילוי חובתו כמעסיק, וכמי שמחזיק במבנה לדאוג לכך שלא תהיה רטיבות, שיהיה פיקוח סביר ואנשים לא יחליקו וייפגעו”.

באשר לאירוע השני, בית המשפט מעניק את מלוא האחריות לבית החולים זיו: “בית החולים לא עשה דבר כדי למנוע מצב מסוכן זה כמו התקנת גגון, קיר מגן או דלת…..ברור כי הנתבע אחראי כלפי עובדיו להסיר סיכון שכזה ומאחר שלא נקט באמצעי כל שהוא, הרי הפר חובה זו ויש לקבוע כי התרשל”.

בית המשפט קבע לתובעת נכות תפקודית של 15% בכל אירוע, היינו 30% נכות תפקודית בגין שתי התאונות. בשנים 2008-2013 קבע 40% נכות תפקודית. לבסוף קובע בית המשפט סכומים גבוהים במיוחד לטובת התובעת: הפסד השתכרות בעבר, עזרת הזולת, הפסדי השתכרות לעתיד, ניידות והוצאות, כאב וסבל, והכל על סך המגיע ל-2.9 מליון שקלים כולל הוצאות משפט.

תגובת המרכז הרפואי זיו: “קבלנו את פסק הדין. אנו חולקים על הקביעות העולות ממנו ומתכוונים להגיש ערעור לבית המשפט”.

משרד עורך דין יניב נשיא: “משרדנו גאה על הזכייה. לאחר מאבק עיקש וארוך למען זכויות המגיעות למרשתי התקבל פסק דין בו הביע בית המשפט את מורת רוחו מרשלנותו של המעסיק ואף הביא לידי ביטוי בסכום הפיצוי את מלוא הנזקים שנגרמו ללקוחה שלנו עקב המקרה המצער. אנו מאחלים ללקוחה שלנו בריאות והחלמה”.

בתמונות: עורכי הדין יניב נשיא ולוי יעקב שייצגו את התובעת

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn