ביום ראשון החלו התלמידים וילדי הגנים את חופשת הקיץ הגדולה שלהם. חלקם המשיכו לבתי הספר של החופש הגדול, חלקם יבלו בקייטנות פרטיות והגדולים יותר יעבירו את הקיץ בעבודות נוער.

 

ראשי הרשויות בירכו את תלמידי הגליל והעבירו מסר חשוב: “רק נזכיר את החשיבות בשמירה על עירנות, שמירה על מסגרת ובקשה להשגיח על הילדים כדי שנעבור את הקיץ בשלום ובביטחה”, כך אמר בני בן מובחר, ראש מועצה אזורית מבואות החרמון.

 

שירי פריאנט

 

כמליון וחצי תלמידים מבתי הספר היסודיים וגני הילדים חתמו ביום שישי שעבר את שנת הלימודים תשע”ז ויצאו לחופשת הקיץ הגדולה. זאת בנוסף לכ-700 אלף תלמידי החטיבה העליונה אשר יצאו לחופשה עשרה ימים לפני כן.

 

שר החינוך, נפתלי בנט, ברך את התלמידות והתלמידים ואמר: “אני מאחל לכל אחת ואחד מכם חופשה נעימה, בטוחה ומשמעותית. נצלו את הקיץ לבילוי עם המשפחה ועם  החברים. צאו אל הים ולטיולים ברחבי הארץ, תהנו ממעיינות המים, מהנחלים ומהנופים הנפלאים של ארצנו. ולא לשכוח, בין לבין, לשלב גם קריאה של  ספרים. הקיץ יכול להוות בשבילכם הזדמנות טובה כדי להתפנות לפעילויות אלה, שלא פעם, המכשיר הנייד תופס את מקומם. קיץ מהנה, שמרו על עצמכם”.

 

במשרד החינוך ציינו, כי שנת הלימודים (תשע”ז) התאפיינה בקידום של תוכניות חדשות ובהמשך הטמעתן של תוכניות גדולות ומשמעותיות. השנה המשיך המשרד ביישום הרפורמה של סייעת שנייה בגנים, הקטנת מספר התלמידים בכיתה, יישום התקצוב הדיפרנציאלי, מורה שני בכיתה, בתי הספר של החופש הגדול, מפעל השאלת ספרי לימוד והרחבה של הערכות החלופיות – בהן: חקר, עבודה בקבוצות והצגה של פרזנטציות.

 

לצד אלה, השנה, המשרד החל בהטמעה של התכנית החדשה “תרבות יהודית ישראלית”, אשר החלה לפעול בכיתות א-ט’. התכנית חשפה את התלמידים לעולם היהדות רב-הפנים, תוך התאמתו לרלוונטיות של חייהם בתוך ההקשר הישראלי הרחב.  התכנית העניקה לתלמידים, על פי שכבת הגיל הרלוונטית שלהם, ידע וכלים לקיום דיאלוג קשוב ומכבד בין הזהויות השונות והמגוונות אשר קיימות בחברה הישראלית.

 

קייטנה חברתית וערכית

 

במחוז הצפון, 60,000 תלמידי כתות א’-ג’, מ-93 רשויות ומאות ישובים דוברי עברית וערבית, פתחו ביום א’ האחרון את קייטנות הקיץ של בית הספר הגדול. ד”ר אורנה שמחון, מנהלת המחוז, אמרה: “בתי הספר של הקיץ במחוז צפון, מהחרמון ועד עמק המעיינות במזרח ומראש הנקרה ועד מבואות הקריות במערב, נפתחו הבוקר (יום א’), בשעה טובה וללא תקלות. אני נרגשת, שמחה ומאחלת לרבבות התלמידים היקרים והאהובים שלנו הנאה, חוויות פליאה, אתגרים, העשרה, עשייה, עניין, חקר, העמקה וחדוות למידה ויצירה”.

 

פעילות בית הספר של החופש הגדול תתקיים עד ה-21 ביולי, בימים א’-ה’, בין השעות 8:00-13:00. דובר המחוז, דויד גורלי, מוסיף כי מספר התלמידים הממוצע בקבוצה הוא עד 28 תלמידים בחינוך הרגיל ו-7 תלמידים בחינוך המיוחד, וכי הפעילויות, שכוללות ארוחה קלה, תהיינה חוויתיות, מעשירות ומעוררות עניין. ובכלל אלה:

 

  • פעילויות תרבות, למידה והעשרה – חשיפה והתנסות חוויתית בתחומים שאינם בתוכנית הליבה, כגון: תחומי האומנויות, הספורט והחינוך הסביבתי.

 

  • פעילויות חברתיות ערכיות – תכנים חברתיים ערכיים, בדגש על מעורבות חברתית, האחר הוא אני, אני והקבוצה, תרבות הפנאי וערכי מפתח הל”ב.

 

  • פעילויות בנושא מרכז – בכל שנה יוגדר נושא מרכז המעורר השראה לחשיבה ועשייה, שישמש ציר מארגן לכל הפעילויות. מנושא זה יבחר כל מוסד את הייחודיות שלו. השנה, למשל, נבחר נושא ירושלים.

 

  • ימי שיא שבועיים – סביב נושאים ערכיים-חינוכיים.

 

כמו כן, יתקיימו פעילויות שיא ארציות אשר יתקיימו בו זמנית ברחבי הארץ. ב-19.7 תתקיים פעילות משותפת להורים ולילדים בנושא ירושלים בשעות אחר הצהריים. ב-20.7 תתקיים פעילות משותפת לילדים ולנוער בסימן “מעורבות חברתית בקהילה” בשעות הבוקר.

 

 

חופש בגליל העליון

 

להלן מספר התלמידים שיצאו לחופשת הקיץ בגליל העליון:

(שם הישוב מסמל את הישוב בו נמצא המוסד החינוכי)

 

שם הישוב גני ילדים חטיבת ביניים חטיבה עליונה יסודי
קרית שמונה 951 854 879 1,943
איילת השחר 56 492
נאות מרדכי 29 463
כפר בלום 64 522 473 462
כפר גלעדי 32 397
אליפלט 31 333
יסוד המעלה 71 142
מטולה 45 99
עמיר 23 240 239 91
דפנה 42 437 473
צפת 2,449 1,121 2,012 4,805
חצור הגלילית 607 343 853 1,231
ראש פינה 121 221

 

 

 

 

ראש המועצה, בני בן מובחר, ברך את התלמידים ואת הצוותים החינוכיים: “זה הזמן לאגור כוחות ולהתחדש. אנו פותחים את מוסדות החינוך שלנו לטובת פעילויות הקיץ, עם דגש שהפעילויות יהיו מובנות ובעלות ערך חינוכי, אשר יעניקו הרגשה של מסגרת מחייבת, גם בתוך חופשת הקיץ. חשובה העובדה שילדי הגנים וכיתות א’-ג’ ממשיכים בחודש יולי לבלות את מחצית היום עם חבריהם לכתות ונהנים מחוויה שיוויונית משותפת. למשפחות רק נזכיר את החשיבות בשמירה על עירנות, שמירה על מסגרת ובקשה להשגיח על הילדים כדי שנעבור את הקיץ בשלום ובביטחה”.

 

גיורא זלץ, ראש המועצה האזורית הגליל העליון, ברך את התלמידים שסיימו את שנת הלימודים: “איזה כיף לכם, איזו גאווה לנו. הסתיימה עוד שנה של חוויות, של הנאה, של יחד ולימוד. תשתוללו, תיהנו, תשמרו על עצמכם ותחפשו משהו קטן וטוב לעשות כל יום למען מישהו אחר.

כשאתם חופשים, אנחנו נמשיך בהכנות לשנה נוספת של חינוך בגובה העיניים, נמשיך לחפש ולמצוא את הדרך לעזור לאלו שקשה להם  ולאפשר לכל אחת ואחד למצות את הכישרונות והיכולות המיוחדים שלו.

ועוד עצה קטנה, ובקשה: אם אתם מתלבטים או מרגישים לא נח ממשהו שאתם רוצים לעשות, תשאלו את עצמכם: האם תעזו לספר להורים? ואם תחליטו שכן – תעשו את זה. אנחנו במועצה האזורית הגליל העליון גאים בכם, אוהבים ומחבקים אתכם.”

 

ראש המועצה המקומית יסוד המעלה, אילן אור: “לקראת החופש הגדול ברצוני לומר שאנחנו גאים בכם התלמידים וילדי הגן על מה שהנכם. גאים בכם על ההצלחות וההישגים ברמה הארצית והמקומית בתחום המדעים, המתמטיקה, איכות הסביבה ועוד.  גאים בכם תמיד גם כאשר לא כל כך הולך. בשנה החולפת הייתם מעורבים בחפירות בבית הכנסת העתיק, בפרויקט מזח הדייגים הישן, בלימודי חקלאות, מחקר ועוד. השנה הבאה תהיה שנה עם אתגרים חדשים נוספים, הן בתחום הלימודים והן בשדרוג התשתיות ובניית מבנים חדשים, אשר יעמדו בתקנים מתקדמים ויותאמו לתפיסות לימוד חדשניות. כמובן שהכל בשיתוף הצוות החינוכי וציבור ההורים. מאחל לכם חופשה מהנה ובטוחה, מלאה בבילויים, נסיעות, בריכה וים. תחזרו בריאים, שלמים ומאושרים“.

 

ראש עיריית קרית שמונה, ניסים מלכה: “התלמידים והמורים יצאו השבוע לחופשה לאחר שנת לימודים פורייה ומוצלחת. תוצאות ההשקעה המאומצת והקפדנית שלנו בתחום החינוך ניכרות בבוגרים המוצלחים של מערכת החינוך שלנו, בפרסי החינוך בהם אנו זוכים הגנים ובתי הספר בעיר ובהמשך מגמת העלייה בשיעור הזכאים לתעודת בגרות. אני גאה ומברך על הישגים מכובדים אלו. זו העת לאחל לכם –  מורים ותלמידים, שתנצלו את החופש לעיסוק מהנה ומרגיע בדברים שלא התפניתם לעשותם במהלך שנת הלימודים. תצברו חוויות ותאגרו כוחות לקראת הבאות. תנוחו, תבלו ותחזרו ללימודים בכוחות רעננים”.

 

ראש המועצה המקומית מטולה, דוד אזולאי: “השנה מערכת החינוך במטולה עברה שנה מאתגרת, מעניינת וממצה בכל התחומים. שנה זו שהתאפיינה במספר לא מבוטל של הצלחות, החל משיקום חלק נכבד ממבני החינוך, בקליטת מנהלת חדשה, גננת גן ארז חדשה והפעלת מערכת החינוך במצויינות שמאפיינת את החינוך במושבה כבר שנים רבות. אתגרי החינוך במושבה רבים הם ולשמחתי צוות החינוך היישובי לצד ועד ההורים המרכזי עמדו באתגרים בכבוד ובהצלחה רבה. בפתחה של חופשת הקיץ אני מאחל לכל תלמידי המושבה חופשה פוריה, מאתגרת, מעניינת ומנוחה לקראת האתגרים הבאים עלינו לטובה בשנת תשע”ח. להורים אני מאחל שחופשה זו תביא איתה חיבורים חדשים, תמיכה ומשפחתיות ומקווה כי נדע כולנו לנצל חופשה זו ולהגיע מוכנים ורעננים לשנה החדשה. בשמי ובשם כל תושבי המושבה מבקש רק שתנוחו, תתרעננו ותפיקו תועלת מחופשה זו ובעיקר שימרו על עצמכם כי אתם הכנס הכי יקר שלנו”.

 

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn