אחרי עשרות שנים בהן היה נטוש וסגור, נפתח שוב ‘בית השער’ למעבר תושבים וסטודנטים למתחם בית בוסל, לאחר ששוחזר ושוקם בעלות של 2 מיליון ₪, במימון התוכנית להעצמת תשתיות מורשת לאומית במשרד רוה”מ, המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל והמכללה האקדמית צפת.

 

‘בית השער’ הוא המבנה ההיסטורי הראשון המשוקם  במתחם ‘בית בוסל’, אשר יעבור בחודשים הקרובים מהפך ארכיטקטוני ייחודי, עם תחילת העבודות לשיקום המבנים ההיסטוריים והקמתם של מספר מבני לימוד מתקדמים, בהם המרכז להוראה רפואית, שיתפרשו על פני כ-6,200 מ”ר בעלות של כ-90 מיליון ₪.

 

פרופ’ חיים ברייטברט, נשיא המכללה האקדמית צפת אומר כי “זה השער לה’, צדיקים יבואו בו. יישר כח לכל העוסקים במלאכה. אני מאחל לכולנו כי שער זה שמחזיר עטרה ליושנה עם ראייה לעתיד, יהיה מקום של משפט, צדק ומדע. אין סמליות יותר גדולה מזו להמשך פתוח המכללה”.

 

טקס הסרת הלוט ב’בית השער’ התקיים בהשתתפות ראובן פינסקי, ראש אגף בכיר מורשת, משרד ירושלים ומורשת, שלמה קופל, משנה למנכ”ל המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל, אורי ציוני, מנהל מחוז הצפון של המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל, עו”ד אריה הרמלין, יו”ר הועד המנהל של המכללה, אילן שוחט, ראש עיריית צפת, שמוליק בן טובים, חבר חבר הנאמנים, מרצי ועובדי המכללה, ונכבדים רבים.

 

שמואל הר נוי מנכ”ל המכללה, הרוח החיה מאחורי הפרויקט, רואה בשימור המבנים ההיסטוריים במכללה פרק חשוב בחזון המכללה:  “שיקום ושיחזור ‘בית השער’ הוא סיום השלב הראשון של פיתוח מתחם בית בוסל. חנוכת ‘בית השער’ וטקס הסרת הלוט מהווים פתיחת שער חדש ואבן דרך בהתפתחות המכללה וביסוסה, הן האקדמית והן התשתיתית”.

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn