האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים תקיים ביום רביעי, 22 בדצמבר 2021, בשעות 14:00–12:30, באודיטוריום זרנגין שבמכללה האקדמית תל חי, שתי הרצאות על טקסי חניכה בחברה החרדית ועל כוחו של המוח לרפא. המפגש פתוח לציבור הרחב ללא תשלום.

את המפגש תנחה פרופ’ סנאית תמיר, ממלאת מקומו של פרופ’ יוסי מקורי, נשיא המכללה האקדמית תל חי, ואת הדיון ינחה פרופ’ דוד הראל, נשיא האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים.

המרצה הראשון הוא חבר האקדמיה פרופ’ יורם בילו מהאוניברסיטה העברית בירושלים אשר יציג בהרצאתו ניתוח פסיכו תרבותי לשני טקסי ילדות משלימים לבנים בחברה החרדית שהם אבן דרך בגיבוש הזהות הגברית שלהם: ה”חָלָאקֶה”, התספורת הטקסית הראשונה, ו”חגיגת האותיות”, המסמנת את כניסת הילד לעולם הלימוד בחדר. באמצעות השוואה של טקסים אלו לטקסי חניכה בקרב שבטים בפפואה יראה פרופ’ בילו כי למרות המרחק התרבותי העצום בין שתי החברות, התמודדותן עם הבעייתיות של רכישת זהות גברית דומה למדי.

את ההרצאה השנייה תישא חברת האקדמיה הצעירה הישראלית פרופ’ אסיה רולס מהטכניון המכון הטכנולוגי לישראל. פרופ’ רולס תקדיש את הרצאתה לקשר שבין מצבנו הנפשי ליכולתנו להתמודד עם מחלות, למסתורי האפקט של תרופת דמה (פלצבו), לקשר שבין חשיבה חיובית למערכת החיסון וליכולתו של הגוף להתמודד עם מחלות וכיוצא באלה נושאים הקשורים לכוחו של המוח לרפא.  

המפגש הוא חלק ממיזם שהחל לפני שנתיים בו האקדמיה הלאומית מבקשת להרחיב ולהעצים את קשריה עם הסגל ועם הסטודנטים של מוסדות ההשכלה הגבוהה בפריפריה הגאוגרפית ועם הקהל הרחב המתעניין בעולמות הידע של מדעי הטבע ומדעי הרוח שחברי האקדמיה פועלים בהם.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn