“תברחי”, מותחן פסיכולוגי סוחף, ממשיך לקטוף פרסים ושבחים בפסטיבלי קולנוע. הסרט, אותו יצרו בוגרי מגמת הקולנוע של בית הספר “עמק החולה” בכפר בלום, לא עוצר וממשיך קדימה. זהו סרט גמר בלתי שגרתי של בוגרי מחזור ס”ג, תש”ף יחד עם מובילי המגמה אורני גופר וסתיו נתן.

צילום: מועצה אזורית הגליל העליון

הסרט משלב מותחן פסיכולוגי עם אלמנטים של אימה, ומספר את סיפורה של תלמידת תיכון עולה על הטרמפ הלא נכון ומוצאת את עצמה כלואה במחסן של מדען מוזר, שמבצע בה ניסויים רפואיים. המדען טוען שהוא מחפש תרופה לקלאוסטרופוביה, אך בסוף יתברר שהמציאות מורכבת יותר ממה שנראה לעין.

“תברחי” זכה במקום ראשון בפרס התסריט בפסטיבל “סרטי נעורים ברעננה”. מתוך 70 תסריטים בארץ עלו לגמר 12 ו”תברחי” זכה במקום הראשון לאחר פרזנטציה משכנעת מצד חברי הקבוצה שבאו והציגו את הרעיון והקרינו טריילר. אך אם חשבתם שבזה סיימנו טעותם בידכם, כי למרות הקורונה והסגר שעיכבו מאד את שלב העריכה, לא נפלה רוחם של היוצרים ובתושייה וחדוות עשייה התלמידים ערכו מהבית וכאשר נפגשו שוב בסוף השנה נוספו הסאונד והפסקול.

הסרט המוכן נשלח לפסטיבל ירושלים המוערך ל”תחרות יצירה צעירה” ע”ש וים ון ליר. למרבה השמחה הסרט התקבל והתחרות הייתה קשה, כאשר מתוך 130 סרטים רק 12 עלו לגמר. חשוב לציין שפסטיבל ירושלים נחשב לבמה הכי יוקרתית ונחשבת ליצירה צעירה בישראל. בגמר התחרו 12 סרטים בקטגוריות שונות ו”תברחי” קיבל את הציון לשבח על ההפקה: “הפקה יומרנית במובן הטוב של המילה, שעובדת מתוך המגבלות של העשייה הקולנועית בתקציב נמוך וממנפת אותן במקום להילחם בהן. עיצוב תפאורה ופרופס מרשימים משדרגים את חוויית הצפייה”.

ליעד הרמן – בימוי; יפים קיטאין – הפקה; תומר ליטמן – צילום; גיא פורלנדר – הקלטה ופסקול; שיראל עבודי – עריכה; אמיר אלחדיף – ארט ותפאורה.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn