החודש נערך פרויקט קולנועי חדש מסוגו לבני  נוער, “אומץ לב אזרחי”  שהתקיים בהפקת קרן קולנוע –גליל, ובשיתוף עם תנועת אומץ מיסודו של אריה אבנרי זל, וקרן סיל. במסגרת הפרויקט הוזמנו בני נוער משבעה בתי ספר בגליל ליצור סרטים שבליבם סיטואציות, שבהם כאזרחים אנחנו נאלצים לנקוט עמדה ואולי אף לפעול ולא לעמוד מהצד. מטרת הפרויקט לקדם את מעורבות בני הנוער בחיים האזרחיים. בני נוער מכל רחבי הגליל השתתפו בפרויקט מיוחד, הפקת קרן קולנוע – גליל,  ובשיתוף תנועת אומץ למעורבות חברתית ונקיטת עמדה ציבורית.

פרס למקום הראשון בית הספר “הר וגיא”.

פרס למקום השני בית הספר “עמק החולה”.

צילום: אנצ’ו גוש.

באירוע הסיום בסינמטק ראש פינה הוצגו הסרטים שהופקו על ידי תלמידי תיכון במגמות הקולנוע והתקשורת ברחבי הגליל. הבימאים הצעירים הוזמנו לבמה וסיפרו על תהליך היצירה, ומדוע בחרו את הנושאים שנבחרו. צוות שיפוט מטעם תנועת אומץ דירג את הסרטים הטובים ביותר והעניק פרסים לבתי הספר שהפיקו את הסרטים המצטיינים. התחרות תימשך בימים הקרובים בזירה האינטרנטית ובמהלכה יוכלו בני הנוער להצביע עבור הסרט המוצלח ביותר לטעמם ולהכתיר את הסרט חביב הקהל.

בציון לשבח וב-300 ש”ח זכתה אולפנית לבנות אורט אמונה טבריה על הסרט “נמאס לנו לשתוק”  המעלה למודעות את העלויות הגבוהות הכרוכות בהוצאת רישיון נהיגה ואשר מאלצות בני נוער בני 17 לעבוד כמעט שנה על מנת לממן את הוצאת הרישיון, וקורא לבני הנוער לא לשתוק יותר.

בפרס השלישי וב-1000 ש”ח זכתה המגמה לקולנוע בבית הספר לאמנויות מנור כברי על הסרט “מסכה ונשיקה”, המזהיר מפני זיהום אוויר ואסון אקולוגי שהוא תוצאה של כניעה לאינטרסים של בעלי הון.

בפרס השני וב -1500 ש”ח זכתה המגמה לקולנוע בבית הספר עמק החולה על הסרט “המורה הטוב”, שבו מורה מגלה הבנה למצבו של נער המעדיף לעבוד במקום ללמוד בשל מצוקתו הכלכלית.

בפרס הראשון וב-2000 ש”ח זכתה המגמה לתקשורת בבית הספר הר וגיא על סרט  “”גזענות” המספר על גזענות סמויה הקיימת בקרב בני נוער ומתגלה באמירות הנאמרות בהיסח דעת.

פליצ’ה פלד מנכל תנועת אומץ, סיפר לנערים על פעילותה של התנועה כנגד שחיתות שלטונית, על הקמת המכללה למינהל תקין ועל תקוותו שפעילות חינוכית כגון זו שהתקיימה בפרויקט זה, תצמיח דור חדש, מעורב ומודע לניקיון כפיים, ולעוולות חברתיות ואזרחיות.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn