הרב ראובן שכטר, רב בישיבת ההסדר בקריית שמונה, ואשתו רותי, יחגגו השנה את ליל הסדר באופן קצת שונה, במלון דן פנורמה בתל אביב, כאשר הרב ראובן יערוך את הסדר לכל מבודדי הקורונה ששוהים במלון. הרב ראובן ואשתו רותי שוהים במלון דן, לאחר שנדבקו בקורונה, כאשר לפני מספר שבועות הרב ראובן נחשף לחולה קורונה מאומת כששהה בחתונה מחוץ לעיר.

הרב ראובן ואשתו רותי שוהים במלון דן פנורמה שהוסב למלון לחולים בקורונה במצב קל ושאינם נדרשים להיות מאושפזים בבית חולים, אך נדרשים להיות בבידוד עם השגחה. מצבם הבריאותי של הרב ראובן ואשתו רותי משתפר והם מרגישים טוב.

במלון דן פנורמה שוהים קרוב ל – 500 אנשים שחולים בקורונה, והשנה הם יערכו את ליל הסדר כולם ביחד. המיוחד בליל הסדר שהוא כנראה ליל הסדר עם התקהלות היחידה בארץ ואולי גם בעולם.

הרעיון לליל סדר משותף החל בעקבות פניה שנעשתה מגורמים ששוהים במלון אל הרב ראובן לערוך את ליל הסדר עבור כל השוהים במלון בזמן ליל הסדר. רותי אומרת שבכדי לערוך את הסדר המיוחד נרתמו שותפים שמייצגים את הציבורים השונים בכדי לקיים את הסדר, ותהיה חוויה חיובית וטובה שתגרום להרגשה של חיבור וקשר בין האוכלוסיות”. 

רותי אומרת כי הייתה התגייסות מאוד יפה של אנשים מהמלון שמאפשריםלקיים ליל סדר משותף. “כולנו חולי קורונה מאובחנים ואין את הבעיה של בידוד בין האנשים. בהנהלת המלון ופיקוד העורף עשו מאמצים לערוך ליל סדר מרכזי ששותפים בו אנשים מכל החברה הישראלית: חילונים, דתיים, חרדים, צעירים ומבוגרים עם אוכלוסייה מגוונת. 

ומוסיפה, “הקמנו ביחד עם שותפים רבים צוות שמתכנן איך ליצור ליל סדר שיכול לתת מענה ולחבר בין האוכלוסיות. בעקבות המצב נוצרים קשרים בין האנשים, שיח, ושותפות בחוויות השונות שקשורות להתמודדות עם הקורונה. בימים האחרונים אנחנו מאוד מגויסים להתארגנות לליל הסדר ומקוום לחזור מהר הביתה”.

רותי אומרת כי “אנחנו רוצים לציין שאנחנו מעריכים את המאמצים הגדולים של הנהלת המלון וגם את מפקד פיקוד העורף שנותנים מענה לצרכים השונים למרות המגבלות שצריכות להיות בהגנה על הצוות של המלון. התנאים מקלים על השהות. מאחלים לכל עם ישראל בריאות טובה, החלמה מהירה ויציאה מהמשבר המורכב וחג שמח לכולם ולתושבי קריית שמונה”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn