קרן ע”ש יאיר גוראון ז”ל, יליד קיבוץ נאות מרדכי, תעניק מלגות לסטודנטים העוסקים במחקרים חקלאיים * המלגות יוענקו על ידי בנו של יאיר, רן גוראון- מנכ”ל yes  ופלאפון, ואילון גדיאל- יו”ר קרן המלגות, בטקס חגיגי שיתקיים בתערוכה החקלאית הגדולה בישראל * אילון גדיאל, יליד כפר בלום, יו”ר קרן המלגות על שם יאיר גוראון ז”ל: “קיימת חשיבות רבה לסיוע לדור הצעיר המעוניין לקדם ולפתח את החקלאות בערבה”

קרן המלגות על שם יאיר גוראון ז”ל, יליד קיבוץ נאות מרדכי, מנהלו ומייסדו של מו”פ (מחקר ופיתוח) ערבה תיכונה וצפונית, תעניק מלגות במסגרת התערוכה החקלאית שתתקיים בתחנת המחקר “יאיר”, שנקראת על שמו של יאיר גוראון ז”ל. התערוכה תתקיים בסוף חודש ינואר, ובה הקרן תעניק מלגות בהיקף של כ- 70,000 שקלים לסטודנטים לתואר שני ושלישי, שמחקרם עוסק באזור הערבה בתחומי החקלאות, החי והצומח, מים, איכות הסביבה, ביוטכנולוגיה ועוד.

 

יאיר גוראון ז”ל

 

קרן המלגות נוסדה על ידי משפחת גוראון ותרומות מגופים וחברות, כגון: מועצה אזורית ערבה תיכונה, זרעים גדרה, ירוק 2000, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, אדא פרש ועוד. במהלך 9 שנות פעילותה, גייסה “קרן גוראון” תרומות במעל מיליון שקלים לטובת מלגות.

השנה יוענקו מלגות לסטודנטים- ניצן שגב, החוקרת את השפעת הזיהום הסביבתי על החי והצומח; אמיר לוין, החוקר את השפעת ממשק המים והשימושים בקרקע במדבר לחקלאות על מערכות אקולוגיות בערבה; דנית אידלסון פרקר, אשר מעורבת במחקר המיקרוביום של חיידקים שצמחו בתנאי עקה, ולסטודנטים נוספים. כמו כן, תוענק מלגה לחממת הערבה-חווה חקלאית חינוכית חדשה של משרד החינוך, בניהולו של עודד קינן.

אילון גדיאל, יליד כפר בלום, יו”ר קרן המלגות על שם יאיר גוראון ז”ל, אומר, כי קיימת חשיבות רבה לסיוע לדור הצעיר המעוניין לקדם ולפתח את החקלאות בערבה: “החקלאות בערבה עוברת תמורות רבות בשנים האחרונות ואינה סובבת כבעבר סביב הפלפל כחלק משינויים כלל עולמיים. חשוב לדרבן ולסייע לדור הצעיר שעוסק בתחומי מחקר חקלאיים, כל פיתוח ומחקר מוצלח פותחים מגוון אפשרויות חדשות לחקלאות מתקדמת עבור חקלאי הערבה”.

רן גוראון, מנכ”ל YES, פלאפון ומייסד קרן המלגות ע”ש יאיר גוראון ז”ל: “המלגות תחולקנה השנה בפעם התשיעית, במטרה לעודד מחקר ופיתוח בתחומי חקלאות, מים ואנרגיה באזור הערבה. אנו גאים לראות את ההמשך למפעל חייו של אבי ז”ל בדור הצעיר שעומל על מחקר ופיתוח כלי חקלאות משוכללים באזור הערבה ואנו מקווים, כי המלגות תסייענה להביא בשורה בתחום”.

 

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn