צילום: ד”ר מרי דפני ילין, מו”פ צפון

כחלק ממחקר לקידום ענף הגפן לתעשיית יין בישראל ניטעו השבוע שתי חלקות של זני גפן יין חדשים העמידים למחלות עלווה. חלקה אחת ניטעה ב’חוות מטעים’ והשנייה ב’חוות פיכמן’. מטרת המחקר הינה אקלום הזנים ופיתוח פרוטוקול גידול לזנים היברידים עמידים למחלות נוף. את הפרויקט מובילות החוקרת ד”ר מרי דפני ילין ממו”פ צפון במכון המחקר מיגל, של החברה לפיתוח הגליל וד”ר תרצה זהבי מדריכת הגידול מטעם שה”מ.

הגפן האירופית רגישה למספר גורמי מחלה. גידול זנים בעלי עמידות יקטין באופן משמעותי את מספר הריסוסים הנדרש ויתרום להוזלת הגידול, לשיפור איכות הפרי, ולסביבה בריאה יותר. שתי חלקות המחקר בשתי החוות הוקמו וניטעו על ידי אריק וולך מנהל חוות הניסיונות של מו”פ צפון-מיגל, והן משתרעות על שטח של 8 דונם.

היזם ומטפח הזנים ד”ר מיכאל שטרים : “בהתרגשות רבה אני רואה את החלום מתגשם. אני מבקש להודות לעבודה המסורה של מו”פ צפון במכון המחקר מיגל, להקמה נפלאה של שתי חלקות הדגמה בגליל ובגולן. האירוע מזכיר לי את תחילת הדרך, לפני כארבעים שנים, עם הקמת חלקות תצפית של זני הענבים מאירופה, בכרמים של גשור ויונתן, אשר הוקמו על ידי המכון הישראלי ליין בשיתוף עם מכון וולקני של משרד החקלאות”.

חיה רק יהלום, מנהלת מו”פ צפון במכון המחקר מיגל: “מו”פ צפון שואף למפות, לאקלם ולפתח זנים מצטיינים בכל הגידולים. הקמת החלקות החדשות שבהן נטעו השבוע זנים ומכלואים של גפנים מתוכניות השבחה מתקדמות מהווה המשך ישיר ועליית מדרגה לאותה מגמה של שאיפה לקידום ענף גפן ותעשיית היין הישראלית. הכנסת זנים עמידים למחלות אף תקטין את כמות הריסוסים הנדרשת ומעבר להגדלת היבול ואיכות הפרי תביא להתנהלות אקולוגית וסביבתית”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn