על רקע ההחלטה שלא לאפשר הגעה לבתי העלמין ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה בעקבות הקורונה, במשרד הביטחון ובנוער העובד והלומד החליטו לחלק זרי פרחים ליום הזיכרון, בהתאם להנחיות משרד הבריאות כדי לתמוך במשפחות השכולות, המגיעות בימים אלה להתייחד עם יקיריהן.

כבר 39 שנה יוצאים חניכי התנועה בכל יום זיכרון לחללי צה”ל, לחלק זרי פרחים למשפחות השכולות ולציבור הרחב בבתי עלמין בכל הארץ. מפעל זה, “זר לנופל – צרור פרחים למשפחות השכולות”, נוסד ע”י שותף ותיק של התנועה, שמעון אהרון, מגדל פרחים מכפר רות, ומתקיים כל שנה בשיתוף פעולה מלא עם היחידה להנצחת החייל – אגף משפחות והנצחה במשרד הביטחון.

השנה המפעל מתקיים במתכונת מצומצמת בהתאם למגבלות ולהנחיות, בימים שלקראת יום הזיכרון, כדי לסייע לציבור לעבור את יום הזיכרון בשלום, תוך מתן כבוד ותמיכה למשפחות השכולות, גם תוך משבר הקורונה.

חניכי התנועה הגיעו הבוקר בזוגות לבתי עלמין צבאיים כדי לדאוג לזרי פרחים עבור המשפחות השכולות לצד חיילי צה”ל, וימשיכו להגיע גם בימים הקרובים, עד שייכנס לתוקף האיסור להגיע לבתי העלמין.

אלמוג גל רכז “זר לנופל” בקרית שמונה: ״יצאנו הבוקר לחלק זרי פרחים בבית העלמין בהר הרצל יחד עם משרד הביטחון ובהקפדה יתרה על כל הנהלים. דווקא בתקופה הזאת, הרגשתי צורך לתמוך במשפחות השכולות ולהראות להן שהן לא לבד. התרגשתי לראות את ההערכה בעיניים של בני המשפחות, ואמשיך להגיע לחלק פרחים גם בימים הבאים, כל עוד זה אפשרי״.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn